Kalle Dahl Såhär tror vi det blir va? CLP Herdon Månz John Runki Höken Starke Rodic NS ABW JW Stulic, Tatu, Ljung, Hannes, Bonnah, Dzenis, Isak,
Bissan Kalle Dahl Låter rimligt. Med möjligt byte Tatu mot Herdon. Hade jag valt själv hade det varit lite fler byten, men förhoppningsvis har Tufa mer fotbollskunnande och bättre spelarkännedom än jag =)
cj9808 Info inför kvällens match: Då VSK inte öppnar bortastå hänvisas alla Östersupportrar till Sektion A. Man köper biljett till hemmastå och sedan går in via huvudentrén https://vskfotboll.ebiljett.nu/
VV-Oppnasitt84 penseln Före säsongen skrev du att det vore skandal om Tufa spelade Månz istället för Stenberg. Lätt att vara efterklok? "Mister vi Stenberg och förlänger med Måns kan vi glömma den allsvenska platsen om vi inte värvar en riktig klasspelare som spelar ihop medMattis" "Får Måns spela och inte Mattis plockas hem är det en stor skandal,vilket jagverkligen hoppas inte sker."
Oldtimern Vi får absolut inte förlora i kväll, vinst är väl nästan ett måste, om vi ska haka på toppen, de ve5 nog spelarna med, hoppas de är extra tända efter mindre bra insatser senaste matcherna
Calle01 Mycket viktig match ikväll. Men jag vill mana till sans vid tappad poäng ikväll. Serien är oerhört lång och mycket kommer att hända. Om Tufa mot all förmodan läser inläggen härinne vill jag råda honom att sätta SSH som mittback.
Hansen Nej: det är inte katastrof om Stenberg spelar. Nej: vi måste inte vinna ikväll. Otroligt att så gamla människor ser saker så i svart i vitt trots all livserfarenhet de borde ha. Sansa er.
Calle01 Hansen Nja. Vi lägger så mycket tid och energi på detta att många av oss blir irriterade när inte, som vi upplever det, bästa laget spelar. Kritiken mot att eventuellt Stenberg spelar måste kunna uttryckas på den nivån som hållits hittills. Att det inte är kört vid förlust är en annan sak. Denna säsongen påminner en del om 2002. Hyfsat bra start (trots torsken i premiären), sedan en mindre bra period (bl a storförlust mot Brage hemma där Jocke K bröt benet om jag inte minns fel). Det vände mot Assyriska hemma efter seger, 1-0.
per gustafsson Mycket talar för att vi inte vinner ikväll. Därför tror jag att vi vinner! Tror på en oväntad målskytt, gissar på Stenberg eller Rodic.
Hansen Calle01 Olika åsikter ska självklart finnas men det här med ”katastrof”, ”tjänstefel” och ”vi MÅSTE vinna” är väl det jag reagerade på. Men jag ska också sansa mig och tar till mig lite av vad du skriver här. 🙂 Vet att vi alla vill Östers bästa men uttrycker det på olika sätt. 💓 Jockes benbrott ja, usch. Hördes upp på Norra Stå hur benet gick rakt av. 4-0 till Brage där Anto Susak (som hade fått sånt stöd av EF året innan då han var hos oss) firade olämpligt mycket efter ett av målen.
RogerB Good luck OIF this evening. 28 long days since a win so overdue a victory this evening. Hoping Westermark can nick a win. Should be an interesting match with Vasteras ( Statistically the best defense in the league) coming up against OIF ( Statistically the best offense in the league). Really hoping for an OIF win but would take a draw all day long if offered that result now.
Lindstig Jag har liksom många andra åsikter om vilka som ska spela. Dock inser jag att Tufa har bäst koll på läget. Han ser spelarna i aktion varje dag och vet om deras kapacitet och hur laget formas på bästa sätt.
Redarmy88 Varför värvade vi Ljung om han aldrig ska spela ? Förstår inte riktigt syftet med Starke jämte Hauk. Hoppas innerligt att vi får se tre poäng idag.
Calle01 Redarmy88 Jag tillhör också kritikerna. Kan det bero på att Tufa är rädd för en frejdig VSK offensiv och vill stärka upp defensiven?
Ols Sa inte Hamrén något i stil med att det är lika viktigt vilka som avslutar matchen som startar den.