Hej!
Fantastiskt bra tryck idag på södra stå, kul och se att yngre förmågor har hittat till klacken dessutom. Jag har som stått i klacken i några antal år har sett en positivt utveckling i att folk börjar intressera sig mer för ÖIF. ”Vi förlorade ett kval, men vann en stad” hör verkligen till uttryckligen.
Men jag vill dock skicka med en reflektion i supporterskaps-anda. En supporter supportar sitt lag, dvs man sjunger för sitt lag, hejar fram sitt lag i ur och skur.
Att skandera: Vi hatar Skåne, höra ord som horunge, fittjävel, jävla idiot, dör för helvete, domarjävel är så starka destruktiva ord som hör inte hemma hos en sann East frontare. Jag ser barn i 7-10 års ålder som står och anammar dessa ord och upplever säkert att det känns legitimt att uttrycka sig såhär för att andra gör det. Fotboll skapar starka känslor, men det är likt förbaskat varje enskild individs ansvar vad man säger från sin käft. Jag ska kunna känna att jag ska kunna ta med min son en vacker dag till Södra stå och forma honom till framtidens East frontare och sjunga dem fina ramsorna som ekar över vår Hemmaborg. Tillsammans gör vi det möjligt att skapa den härliga inramning vi vet att vi kan, för vi kan bättre än såhär! 👏💪👍