Calle01 Det blev lite back to basic för Tufa idag. Prekovic Herdonsson Månz SSH Runar Rodic Ljung Hauksson ABW Söderberg Avbytare. CLP, Tatu, Johansson, Bonnah, Isak, Kusu, Kozica Rodic måste varit grym på träningarna i veckan.
Ruuben Calle01 Flera nya spelare i startelvan, måtte de vara laddade och sugna på att bevisa att just de ska fortsätta starta. Visar de inte 100%, våga byt ut dem i paus! Vi har så bred trupp så Tufa måste nyttja bänken mer när det inte fungerar.
Calle01 Slangen Elghen är inne på, i minbolls live chat, att det inte är någon tillfällighet. Öster trivs på släta konstgräsplaner och denna match ska vinnas med offensivt spel.
RogerB A game we should and need to win to fulfill ambition of getting out this league. Even though Gefle is in the bottom half there should be no complacency today. Maximum effort and concentration needed over the 90 + minutes to bring back the 3 points.
Valance Drillo Om Öster förlorar idag eller inte vinner så är den här säsongen ett monumentalt fiasko
Valance Calle01 Jo för resultaten har då fan inte varit perfekta så dom egentligen bör vara. Vi måste få lov att ställa krav och det gör jag. Om de nu förlorar idag, då har de förlorat 5 matcher 12 omgångar och då är man defenetivt inget topp-lag och absolut inget lag redo för allsvenskan. VÅGA STÄLLA LITE JÄVLA KRAV!
Calle01 Valance Aha, det var krav du ville ställa. Det håller jag med om. Jag tyckte du skrev att vi skulle betygsätta säsongen efter den här matchen.
Bissan Bra elva. En hel Kusu framför Hauk. I övrigt är det denna elva jag vill se när alla är friska och i sin bästa form. Det här tror jag på!
Valance Calle01 Ja men det blir ju lite både och, om de förlorar idag så kan man tydligt se vart den här säsongen lutar åt och det verkar bli en totalt meningslös och bortkastad säsong. om de vinner, ja då finns chansen fortfarande även i praktiken och inte bara i teorin.
Valance Kalle Dahl Jag vet, men att ge upp den här säsongens chanser på Allsvenskan ja det gör jag idag om de inte vinner och det skäms inte jag för. Jag som supporter ställer höga krav med den här truppen och tränaren och om de inte tydligt nu visar att det är redo att gå upp, ja, då är det som sagt ännu en bortkastad säsong redan nu i omgång 12
Tompa Otäck match som förmodligen passar oss dåligt. De backar hem och vi rullar runt. Gäller att vi stoppar omställningar och fasta situationer. Vi har för dålig rörelse framåt än så länge. Men matchen är ung.
Slangen Tompa framför allt behöver vi få in ett mål hyfsat tidigt. Och helst två eftersom vi vet att vi inte kan hålla nollan i år. Känns som att Gefle studerat vår match mot utsikten i detalj.