Calle01 Alla spelare är uttagningsbara till matchen imorgon, säger Tufa till hemsidan. Inga skador eller sjukdomar m a o.
Ruuben Nu måste vi börja vinna igen. 1,58 poäng i snitt per match är ju för dåligt med våra krav mätt. Åtminstone 2 poäng i snitt per match fortsättningsvis är ju ett måste om vi ska va i topp. Då gäller vinst och oavgjort varannan match, ingen enkel höst, men det ska inte vara enkelt att gå upp till Allsvenskan.
Calle01 I intervjun med minboll.se (som inte handlar om ÖSK away) vädrar klubbdirektören ett litet missnöje med lagets prestation hittills i år. Han säger: Fotboll är egentligen ganska enkelt. Den som jobbar hårdast och vill mest vinner oftast. Speciellt i en serie som Superettan. Med det sagt tycker jag att prestationen i träningsmatchen mot Trelleborgs FF nu senast var långt ifrån vad jag vill se. Jag förväntar mig något helt annat mot Örebro på fredag. Bra att han markerar mot spelarna och tränarna att skärpning krävs i fortsättningen.
Oldtimern Traditionens makt är stor, skulle förvåna om vi vinner där, oavgjort möjligen, handlar väl om självförtroendet mest, lär vara på låg nivå, ÖSK har 4 matcher utan förlust o vi har ju bara förluster ,
Manne Oldtimern Örebro har en vinst de fyra (eller t.o.m sex om man så vill) senaste (Gefle hemma) medan Öster har två (Södra och BoIS). Jag tror hemmaplan är en starkt kort för ÖSK, men Öster gillar också bortaplan. Statistik och trender kan man vrida lite hur man vill. Jämnt skägg mellan två rätt så underpresterande lag. Må bäste man vinna.
ZWEMPA Senaste seriematchen blev ÖSK krossade av GAIS… Närkingarna har också fler förluster än det under de senaste omgångarna. Formmässigt är det väl ungefär lika illa som för oss. Men vi brukar ha svårt i Örebro så är det. Dags att ändra på det.
Plantagenparkeringen ZWEMPA Ja Gais kunde vunnit med 9-0 den matchen. Men. Det var 1 månad sen och mycket kan ha hänt.
ZWEMPA Mina kontakter i gnällbältet är väldigt pessimistiska. Men det finns förmodligen en anledning till att det kallas gnällbältet. Sedan kan man ju ibland undra om det där bältet inte är väldigt brett.
Ryltan Jag skiter i allt gnäll och mina negativa tankar. Jag tar med mig fyra ungdomar och åker från Stockholm mot seger.
Ols Holmberg finns med i ÖSKs matchtrupp. Skulle förvåna om han startar med kommer säker att gör ett inhopp.
Kalle Dahl Ols Enligt ÖSKs "forum" verkar han inte vara med. Malteserna var tvungna att processa det på sitt håll under dagen idag, och inget har kommunicerats om att det är fixat. Truppen på ÖSKs hemsida innehåller 19 namn.
Oldtimern Typiskt enligt lagen om alltings dj het sätter han säkert ett par kassar i kväll, särskilt som han är vass anfallare l östers försvar är mindre katastrof