Redarmy88 Tycker vi kan vara nöjda idag. Mötte ett starkt AFC 1 pinne borta okej. Med lite mer kyla vinner vi även matchen. Viktigt att studsa tillbaka direkt med en rejäl revansch mot Gefle
Calle01 Håller med alla som berömmer AFC. Jag kan bara tänka mig att VSK borta skulle vara en lika svår match i dagsläget i Superetten. Men Bonnahs miss svider. Det kommer ta några timmar innan den försvinner.
outdoor_miner Drillka Hur menar du? Gissar att den otroligt onödiga tryckaren an satte på ABW på mittplan, eventuellt ihop med en mer spelmässigt rimlig nedtryckning av Jeppe (där båda mycket väl kunde resulterat i gula kort) åsyftas.
Drillka outdoor_miner Är nog rätt säker på att det inte är några hard feelings. Det som händer på plan stannar på plan! Tror nog inte man blir ”opopulär” för man tacklar varandra på en fotbollsmatch.
Plantagenparkeringen Fredrik J Han som står bakom 1-0 målet i baken när han faller istället för att gå upp i press. Så AFC kan göra mål. I övrigt bra, särskilt när han får spela innermitt. Räkna med han och Kusu på innermittfältet nästa match.
Calle01 Plantagenparkeringen Nja. Jag har sett reprisen och han väntar in Rodic som inte hinner dit innan skottet kommer. Väldigt snyggt avslut också.
Plantagenparkeringen Tuff match. Något i mig säger att vi tidigare hade förlorat den här typen, så ett kryss är ett fall framåt. Nästa match blir det seger hemma. Många chanser för båda lagen. Är partisk, men vi borde kunnat få in någon mer. Och kanske släppt in med.
Plantagenparkeringen Calle01 Han behöver inte vänta in Rodic, går han upp direkt i press får han hantera att ev bli överlappad. Men då kan Rodic hinna ikapp. Flytta risken ett steg vidare för att undvika att motståndaren ska göra mål.
JacGeh Jag tycker att det är för svagt av backlinjen på målet, precis som under hema säsongen hittills. Tycker att en spelare som Suljic (en ledare; psykiskt och fysiskt) hade varit något man vill ha i backlinjen. Månzzz är passé, jag tackar honom för hans insatser, men han är för långsam och har för dålig fot för att klara dagens spel
Redarmy88 JacGeh Av alla situationer vi har idag så tappar vi inte poängen i den situationen. Vi har många lägen att göra mål på och det är oskärpa som ger oss 1 pinne mot ett formstarkt AFC!
JacGeh Redarmy88 visst, men det var den situationen det blev mål i, därav, där vi tappade två poäng. Att det sen finns andra situationer vi borde ha gjort mål på - det är en annan sak
Rejkan Redarmy88 Ja det blir nog tufft. Men fina pengar. Jag tror helt enkelt inte vi kommer ifatt kiken eller Västerås
Labila Kabila Srdjan: "Det är lite blandade känslor efter matchen, visst att vi fick med oss en poäng men jag tycker vi var närmast segern. Några procent bättre så borde vi satt åtminstone någon av de chanserna vi hade." https://ostersif.se/a/en-poang-i-eskilstuna
Oldtimern Det var väl målisarna som avgöra afc gjorde jätteräddnigar östers släppte in skott som det uttrycks han nog var skymd på, nja, vi är vassa frammåt o svajiga bakåt, i motsatts till vsk o utsikten som verkar ha mer solitt spel o svåra göra mål på .samtidigt some sätter de chanser de får nåt som öster åter sorgfälligt missade
Redarmy88 Oldtimern Mål på sina chanser? Öster har gjort flest mål. Är det jobbigt att öster har 5 raka utan förlust?
Oldtimern Hur mångafriläge hade vi i dag Bonnah ett på slutet där det måste vara mål om man vill vara topplag, o var nånstans var JW i dag utraderad av vår fockade mittback Mattis,
Slangen Oldtimern vi hade väl ett friläge? Eller hur många såg du? Sen satt jag hyggligt bra till och tycker nog att det var farligt nära både offside och hands på Bonnah i det läget. Och jag vet inte om Mattis ”raderade ut” JW, de möttes väl inte så mycket. Däremot missade ju Mattis duellen mot ABW på målet.