Jag tycker att @TerrorTeddy och @rapparee_1 har rätt båda två. Om vi är lite slarviga kan vi i EF kategorisera våra medlemmar i fyra olika grupper:
- Aktiv i klack, föredrar nedre stå
- Aktiv i klack, föredrar övre stå
- Ej aktiv i klack, föredrar levande sitt
- Ej aktiv i klack, föredrar annan plats på arenan
Splittring kan bara uppstå om vi vägrar att erkänna att några av de här alternativen inte finns eller anser att några av dem är mindre värda. Vi är alla East Front, punkt. Vi har alla en röst på våra medlemsmöte och har betalat lika mycket i medlemsavgift.
Fram tills nu har vi haft en situation där grupp 1 och 3 inte ens haft något alternativ. Av förklarliga skäl kan vi bara ha en klack, därför behöver vi nu rösta om övre och nedre inför nästa säsong. Att vi tillsammans med Öster skapar upp 3 som alternativ innebär att vi än mer skräddarsyr efter supportrars önskan.
Sen brukar jag propagera för att East Front ska ses som ett paraply under vars skugga/skydd andra sektioner eller föreningar kan bildas. Det är fullt rimligt att miindre ultrasgrupperingar bildas, antingen i form av kompisgäng eller efter ett visst intresse etc. Bara vi erkänner varandra så ser jag inga problem, bara möjligheter för en ännu bättre supporterkultur kring Öster framöver.