SimonJohansson NonPhixion Jag gillade det starkt. Brukar ha vanlig sittplats, barn brukar bli rädda när jag får mina utbrott på motståndarna. Fick inte så många arga blickar från deras föräldrar denna gång. Tror det kan bli grymt på sikt!
NonPhixion SimonJohansson Haha, precis. Vi får se hur det blir framöver, men likt nedre stå bör vi testa detta under hösten. Men folk (inklusive mig själv) bör lämna baren i tid och ut och bidra med stämning!
Oldtimern Från vsk Sen kom ett tveksamt domslut vid 2-1 (det är svårt på bilderna att avgöra om domaren har rätt eller ej) och det var en domare som generellt inte höll för trycket utan gillade att ge små små fördelar åt hemmalaget i nästan varje 50/50 diskussion. Det gick inte för VSK att stå emot hela vägen utan hemmamålvakten nickade in 2-2 i matchminut 96. Kanske en tröst för honom som annars var planens absolut sämsta spelare.
Calle01 Berra Anders Lindegaard, den gamle United-målvakten, knoppade in en kvittering för HIF på övertid borta mot Falkenberg i Allsvenskan för några år sedan.
Calle01 Har sett reprisen på armbågen mot JW. Riktigt tydlig armbåge i magen på Jesper. I matchen ikväll mellan Nottingham Forest och Burnley sågs en exakt likadan armbåge mitt en Forest-spelare. Utvisning efter VAR. Men i vår match borde någon av domarna sett det.
outdoor_miner Oldtimern Ser ju långt ifrån slutsålt ut på tvn Du kanske skulle tagit dig dit då, så långt är det inte från Åseda?
outdoor_miner Anders Solklart rött på Västeråsbacken efter armbåge på Westermark. Synd att domarna missade den! Herregud, missade den live men det är är ju det rödaste kortet på rätt länge!
Hyena Snabbspolade reprisen till slutet, ser rätt allvarligt ut med Höken. Kunde inte stödja sig på benet i spelartunneln. Hoppas verkligen han slipper gå skadad en längre period
xonitex Hyena Ingen frispark heller. Träffade han bollen? Känns ju inte så om man blir skadad.. Nä domaren var usel. Gillade när han blåste frispark när en VSKare snavade i gräset också..
Hyena xonitex Han träffade bollen först efter han gled igenom Hauks ben. Ingen ambition om att vinna någon boll. Solkar frispark & kort.
Slangen xonitex han träffar väl bollen på något plan men det ska inte spela någon roll när man klipper fotleden så. Solklart gult i min bok. Sen ska det ju vara gult på målvakten när han skäller ut JW efter armbågen (och på Rodic när han gör samma sak senare). Domaren har en del att fundera på efter den här matchen.
TerrorTeddy Tragiskt att en målvakt ska behöva göra mål. Sänder väl en tydlig signal åt våra forwards.
Slangen TerrorTeddy Det är väl perfekt att han gör det i det här läget. Är ju inte direkt så att våra offensiva spelare generellt har haft svårt att göra mål i år.
outdoor_miner Söder Domaren räddar oss innanför ska vara straff VSK. Fast rörde Kusu ens honom? (gissar att det handlar om frisparken @65:20) Det KAN finnas en anledning till att min femårige brorson, varje gång tvåårige lillebror kastar sig handdlöst till marken och har makalöst ont, konstaterar "Ska vi skicka honom till Västerås?". Just sayin.
outdoor_miner Femte minuten, Nsabiyumva skiter i bollen utan brottar ner Jeppe, Vladi kommer ur tre meter onside och rundar sin back men blir avblåst för offside - säger allt om domarnivån idag...
Choffee 1-0 ska aldrig få bli 1-0 med de avslutet , så mkt måste man kunna lita på sin målvakt, han håller inte, preka kommer kosta oss allsvenskan Har kollat hans ingripande om o om igen, hur de blir ett noll är helt otroligt .
Zingo onion Spela 1-2 med sig själv? Jag... vet inte vad jag ska säga om det resonemanget. Fakta är att många av våra mest hyllade spelare inte stod att känna igen igår. Några andra klev fram och räddade säsongen. En av dem efter att tidigare ha failat och erkänt det. Vinnare.
Anders Zingo Inget fel på Prekas karaktär, men the bottom line är att en målvakt ska släppa så få bollar så möjligt och minimera misstag. Prekas misstag den här säsongen börjar bli väldigt många och mycket tyder på att han är en i en lång rad av Östermålvakter med tvålvantar. Sen är det olyckligt att försvarsspelet återigen var virrigt igår och försvårade för honom (och om virrigheten berodde på att flera Östersspelare hade en dålig dag eller om Västerås satte pressen och det taktiska ovanligt bra är jag inte rätt person att bedöma, men kanske en kombination).
onion Zingo Det är helt klart individuellt hur man definierar en vinnare. Preka är en go gubbe och han gjorde ett fint och viktigt kvitteringsmål igår. MEN, med det ojämna och riskfyllda spel han levererat under säsongen, så är han definitivt ingen vinnare i mina ögon. Victor Stulic hade gjort det minst lika bra.