Reflektioner.
Väldigt speciell match igår måste jag säga. "Fullsatt". Förväntningar. En riktig fotbollsfajt med fysik, nerv och fulspel. Domarnivån var väl ungefär som insatsen som helhet. Sådär.
Men om något så är matchen ändå ett löfte om mer. Ingenting är klart och ingenting är kört samtidigt som väldigt ligger i lagets egna händer. Men säsongen lever efter ett kvitterat resultat där VSK inte ökade försprånget och Kiken tappade ytterligare en poäng och framförallt, tron på sin egen förmåga. Deras trend ger dom varken trygghet, självförtroende eller hopp. De inser att de är haren på 5000 meters loppet som med 7 varv kvar kliver av.... Nu är det upp till kvarvarande att kampa vidare.
Några Österreflektioner.
Att laget stuvat om backlinjen märktes tydligt. Theo trivdes inte med den höga pressen, och Krizac spelar en ovan position där Herdonssons trygga, rörliga kombinationsspel saknades tydligt. När VB inte vågar hålla i eller spela med boll motståndare i ryggen utan bara lämnar boll till inkast hamnar vi nertryckta på ett sätt som inte hände med Runki. Utöver just detta så tycker jag att Theos insats framåt är riktigt bra. Det andra kommer med en kontinuitet som startspelare.
Jag tror att dessa ovana ytterbackar påverkar tryggheten i spelet över mitten och de brister som där visades igår.
Men nu är de samtliga nya spelare presenterade och Theo börjar bli varm. Kanske delar han och Thorri speltid nästa match så att vi inte överbelastar TJ nu med tätt matchande. Krizac spelar mitten nästa match och en spelsugen Herdon kommer ge järnet på sin kant och tillsammans med Rodic servera JW på en klart bättre nivå än man lyckades med igår.
Gårdagens karaktärspoäng gör att alla besökare vill uppleva fler Östermatcher på plats i höst.
Forza