Har scannat igenom allt och hittar inga direkta regelbrott. Men vill mana till en stunds eftertanke.
Igår efter matchen så stängde Preka sin Instagram. Vi vet inte ännu exakt vad som hänt, men jag anar tyvärr oråd.
Passion är en del av fotbollen, liksom kravställningen på spelarna. Men när passionen förvandlas till drev så tappar den helt sin charm. Ni vet och förstår att det här är en människa av kött och blod som i Radio 1930:s intervju gjorde klart och tydligt för oss alla att han vet om vad han gör och vad han inte gör. Men nu står han i mål för oss i Öster och det är faktiskt inte något som han har bestämt själv. Han har skrivit på ett kontrakt utan garanti för speltid. Det är den sportsliga ledningen som ansvarar för att han spelar.
Istället för att skriva en massa skit om enskilda spelare kan man således med fördel rikta ilskan mot Östers sportsliga ledning istället då de står bakom såväl värvning som speltid. Men även där på ett kontrollerat och konstruktivt sätt. Vi vill ju Öster väl eller hur?
Det här forumet är normalt sett ett under av finess, humor och konstruktivitet men jag ser en förändring mot ett råare klimat på sistone. Och det är väldigt ledsamt. Vet inte ännu om det är något vi kommer att göra något åt, och isåfall ens vad men jag tycker att vi alla åtminstone kan försöka tänka som medmänniskor.
"Älska mig när jag förtjänar det som minst, det är då jag behöver det som mest"
(danskt ordspråk)