Old Chap Ruuben Tror mer på Sandviken. De har varit nära toppen av norrettan under flera år på rad och i nu var det deras tur att gå upp. De låg i allsvenskan för mängder av år sedan och jag är säker på att jag sett på när de förlorade mot något av malmölagen på gamla stadion. De hade ett liknande matchställ som Arsenal då och på de bilder jag hittar verkar de hållit fast vid den dressen. OT: Gais hade också samma typ av ställ på den tiden fast gräsgrön tröja med vita armar istället för rött
Hansen Old Chap Öster slog ju Sandviken på bortaplan i kvalet som ledde till Bragematchen hemma 1967. Och visst var det väl till den bortamatchen som Östersupportrar bokat ett helt tåg? Edit: Sorry; OT, såg att tråden var Superettan 2024 nu men läste bara om gamla dagars matchdräkter vilket ledde mig dit..
Hansen När tror vi serien drar igång? Läste att Allsvenskan troligen startar i påsken som infaller sista helgen i mars så tror vi att SE börjar helgen efter, alltså 6 april?
Hansen 5:e december 2022 släpptes spelschemat för Superettan 2023. Så vilken dag som helst får vi nog veta vilka vi möter i omgång 1 under påskhelgen 2024.
WittonAlbion Vi måste upp i träningsmängd. Fler timmar på gymmet. Fler timmar i löpspåret. Träna, träna, träna. Inget annat lag i Superettan 2023 var lika vältränade som GAIS och var det något som utmärkte oss när KGB var assisterande under Roar så var det den intensiva träningen. Vi måste orka i 90+ på ett bättre sätt än vi gjorde i år.
jojolaget WittonAlbion Om man lyssnar på Olof Lundhs och Erik Edman podddokumentär om krisen i svensk fotboll inser man att det tränas väldigt lite fotboll i Sverige jämfört med andra mer framgångsrika länder.
WittonAlbion Calle01 Det glädjer mig att höra, jag kan på inget sett påstå att vi är undertränade. Den enda gången vi var rent slöa var under Järdlers tid; är det något jag håller den mannen ansvarig för så var det att vi inte orkade i 90 minuter. Vi är säkert i paritet med andra SE-lag, men jag vill att vi sticker ut ungefär som GAIS gjorde i år med en träningsintensitet som ligger snäppet över seriekonkurrenterna.
ubie67 Jo kom ihåg, vad nu extremt betyder, men var ju knappast fysiken det brast på; snarare fokus, riskminimering o ojämnhet som avgjorde till vår nackdel, vems fel det nu var att vi ej funkade som lag sett över 30 matcher.
per gustafsson ubie67 fysiken är en avgörande del för att kunna hålla fokus. Sen om Östers fysik var för dåligt det kan jag inte svara på.
ubie67 Jo helt rätt, men som sagt svårt utifrån kvantifiera vad just vi stod där i förhållande till de andra lagen, men känns som sagt mer det brast insida hjärnan mer än grymma lungor för rödblåa.
Hansen Redarmy88 Som jag skrev i den här tråden för 6 timmar sedan: ”5:e december 2022 släpptes spelschemat för Superettan 2023. Så vilken dag som helst får vi nog veta vilka vi möter i omgång 1 under påskhelgen 2024.”
Hansen Man är inte bitter eller så men kul det hade varit att vara med på 100-årskalaset istället för att ett gäng som Värnamo är med där. Vi har ju ändå en och annan säsong i högsta serien trots att vi av förklarliga skäl var med där för första gången 1968. https://allsvenskan.se/nyheter/allsvenskan-firar-100-ar-2024/ Men ”historiska nedslag” skulle ju kunna innefatta Östers IF trots att vi inte spelar där. Nu hoppas man dock hur som helst snart på att få spelschemat så man får NÅGOT när det samtidigt är fullständig öken i nyhetsväg från Öster.
stefanps En bra Österelva 2024 skulle vara: Wallinder Thórisson - Starke Hedlund - Haglind Sangré - Bergquist Vindehall - Herdonsson Mörfelt - Söderberg - ABW Yakoub Någon som inte håller med?
VV-Oppnasitt84 stefanps Byt Haglind Sangré mot Schyberg eller Mazur så köper jag den. Eventuellt en ny högerback också.