Äntligen släppte Tufa på krampen som omgärdat laguttagningarna: hell unleashed.
Jag njöt av den rörliga spelglädje som Yakoub, Mörfelt, Rodic, ABW, Herdon, Thorri och vänsterbacken med stekarfrillan levererade. Jag tänker att vi gör bäst i att leva med och glädjas åt Thorris okonventionella, sköljande backspel så länge. En utveckling på honom och han kan snabbt skapa siffror i analyser som lockar tunga plånböcker till förhandlingsbordet. Att i 52 minuten pumpa löpningar långt upp i straffområdet och skapa mål är garanterat sånt som både Boss Stavljanin och bankir Magnusson glädjer sig åt.
Det stabila, stationära kompletterade Berg, Kusu, Preka med.
Krizac bjuder på en show av sitt mittbacksspel. Kapten Jack Sparrow, with his heart on the sleeve.
Nej, Örebro var något av ett simpelt tilltugg till ölen igår. Några nachos med en väldigt blaskig och tam salsa. Ett lag för konstgräs + Holmberg som den ensamma murbräckan som jagade runt i kvadraten till dess han insåg att det var lönlöst.
Utöver alla uppenbara + för offensiva spelarprestationer vill jag plussa också plussa vår kapten. Kliver upp och vinner boll i viktigt läge på offensiv planhalva mot Holmberg vilket gör att vi vinner boll och behåller tryck. ( sker någonstans i början, mitten av andra halvlek) Utöver det minst ett par väldigt fina djupledsbollar på Rodic in bakom Örebros backlinje.
Så vilket lag ska Bosko nu scouta och preppa för att möta? Kommer Tufa mönstra samma ystra kosläpp eller kryper han tillbaka i den tyvärr förutsägbara elva som skapat fler jasså än wow de senaste omgångarna?
Jag tänker att de spelare som igår fick och tog chansen öppnade ögonen för hur Tufa faktiskt kan och bör variera i sin laguttagning.