Valance Tack för svar. Jag vill gärna utforska det lite så här kommer några följdfrågor:
Ja typ att sportchefen eller styrelsen avgår i vissa situationer när det har gått fruktansvärt dåligt eller långt under förväntan som nu så hade varit kul att se.
Det kan ju i teorin hända och är inte särskilt ovanligt? Men menar du att supportrarna ska kunna ställa det kravet på något annat sätt än så som det är fritt fram att göra redan idag? Alltså att exempelvis skandera det på arenan eller typ skriva om det på forumet (eller på andra ställen)?
[...]i lagom lilla Öster där vi alla ska hålla varandra i handen och dansa kumbaya.
Jag tycker vågorna går rätt höga i East Front och folk uttrycker både förväntningar och missnöje. Dessutom tycker folk ofta olika och det är starka känslor fast vi håller ihop ändå. Det är väl det supporterskap handlar om?
De är det jag snackar om kravlösheten som finns i klubben. Alla kommer alltid undan, vare sig det gäller spelare, tränare, sportchef eller styrelsen, ingen våga ta något jävla ansvar eller konsekvenser för de dom har gjort.
Hur skulle det fungera för att du skulle känna att det fungerade på rätt sätt då? Jag får uppfattningen på det jag läser ovan att vi skulle åkt ur Superettan i år om vi i rask takt, efter de fyra första matcherna, började sparka tränare, sportchef och säga upp spelare. Ekonomin hade gått åt skogen och vi hade haft det mycket svårt sportsligt.
Om jag missförstår så utveckla gärna.