Den här matchen kan vi inte ha
Månz, Kricak och Hedlund inne samtidigt har vi det så börjar jag tro att Tufa inte kan hantera bänkningar vilket man måste.
Det är ju inte direkt att defensiven rosat marknaden som skulle motivera dem på plan.
Det igår är ett bevis på att Kricak är en stabil mittback och kompletterade månz bra.
Jag hoppas att vi ser samma elva här, man måste våga bänka spelare och en mittback konkurrerar om en mittback punkt slut.
Det var just här min största kritik mot Tufa som tränare var tidigare, jag tycker att det blev bättre med Hedlund som mittback i samband med att Stenberg lämnade. Jag hoppas verkligen vi kan lämna Kricak som högerback bakom oss. Igår var ett praktexempel på att spelare som är på sina positioner är positivt för vårt spel.
Om spelarmaterialet finns men inte spelar på sina respektive positioner, hur stort ansvar ska Vito ha för det ? Blev mycket off topic men summa summarum är att jag hoppas det är slut med att bra spelare ska spela i startelvan no mather what, en mittback ska konkurrera på den positionen punkt slut. Jag hoppas vi slipper se det framöver, tror faktiskt det är de som kan bli avgörande för vår del.