@Zingo sa:
@Slangen sa:
Det är på allvar väldigt konstigt att de släppte Kusu. Varför inte förlänga och låna ut om de nu inte ser honom som startspelare i år? Man måste ju vara blind om man inte ser potentialen.
Om några månader kanske man säger samma sak om oss när det gäller Mortensen. Man ska nog försöka släppa spelare som vill bort.
Sen tror jag inte Kusu själv varit nån happy camper med förlängning + utlåning. Han vill tillhöra ett lag som tror på honom. Verkar ha lite mer perspektiv på livet än bara det ekonomiska.
Ville Kusu bort? Tror nog han hade stannat om han fått möjlighet, men signalen från Peking var ju rätt tydlig. Jämförelsen med Mortensen, som ju med all sannolikhet hade varit förstaval på sin position i Öster, är inte helt rättvis.
(I Mortensens fall tycker jag att det var helt rätt att släppa, särskilt om vi fick de pengar som det pratas om. För en miljon och uppåt borde vi i min mening i princip släppt honom oavsett hur mycket han ville vara kvar. När han nu dessutom enligt uppgift betett sig bedrövligt är saken självklar.)
Sen är det möjligt att Kusu själv hellre såldes än blev utlånad. Hur som helst ser det i nuläget ut som att det är en mycket bra affär sett ur Österperspektiv. Och sannolikt hade den inte gått att få till om vi inte först lånat honom. Värt att ta med sig i diskussionen om låna/inte låna.