@Calle01 sa:
@Drillo sa:
@Calle01 sa:
@Villenyblom sa:
@Calle01 sa:
@Drillo sa:
Tatu stänger återigen ner sin kant och släpper inget mellan sig och Mattis. ( Vad jag minns) Några vackra rajder offensivt och han hade mycket väl kunnat vara Östers första målskytt idag om han inte skjutit Magnusson i överläppen och ut. Fortsätt precis på det sätt som du gör Tatu så blir det här så in i helvete bra.
Undrar var alla "Tatu-moaners" är nuförtiden. Har inte hört av dem på ett tag. B)
Bör dock påpekas att vår-Tatu och höst-Tatu är två olika spelare. Tatu har utvecklats enormt och det är inte tack vare Öster
Jag bara retas lite. Jag förstår att de som gnällde på honom förra året ser att utveckling har skett. Om det inte är Östers förtjänst, vems är det då?
Vadå olika spelare höst och vår? Var han inte en och samma spelare som efter en acklimatiseringstid i sin nya miljö utvecklades tydligt i sitt offensiva spel? Bakåt har han stängt ner sedan han kom hit, utöver någon enstaka dum frispark som vi givetvis släppte in mål på. Utvecklingen kan väl inte gärna bero på något annat än kombon av Östers IF och spelarens eget ansvar och driv för utveckling? Precis som det ska vara mao.
Hans utveckling mellan vår och höst förra året kan givetvis bero på att han behövde acklimatisera sig i en ny miljö. Min fråga till Villenyblom om vem Tatus utveckling beror på var en öppen fråga. Spelaren måste själv ta ansvar för sin utveckling och jag hoppas verkligen att Öster på något sätt har ett finger med i spelet.
Jag delar din uppfattning, min dåligt adresserade respons/fråga var till @Villenyblom tvärsäkra uttalande om vad det absolut inte beror på... Jag har uppskattat Tatus karaktär kapacitet sedan dag ett, och när hans utveckling i det kreativa spelet tar så tydliga steg i rätt riktning så går vår högersida en mkt intressant framtid till mötes.