honda stefanberg båda två hävdar ju att det är bra med en ny tränare på plats . då undrar jag om det var det det hängde på
lfcred Rodic har skrivit på ett 2 års kontrakt och allt talar för att kricak skrivit på ett 1 års kontrakt. Oklart om det finns optionsår... Mkt möjligt att det förlängs om vi går upp.
Hansen lfcred Östers officiella hemsida, http://www.ostersif.se Artikel länkades också här ovan av skribenten Stefan.
Hasse-Hattrick Jag hade gärna sett att man testade Kricak och Mattis ihop. Tror att de skulle kunna komplettera varandra bra och att Mattis skulle utvecklas bra med Kricaks rutin och spelsinne jämte sig
stefanberg Twitter (numera X). Jens M hade skrivit inlägget jag lade upp först, nu är det borttaget o "Öster officiella" la in det istället för Jens, annars samma:
lfcred Ingen har sagt att det är omöjligt att vara bra mittback om man är kort men ur ett statistiskt synsätt så är det ovanligt med korta mittbackar. Särskilt på högsta nivå. De flesta mittbackar är runt 190 eller strax över. Den som vill motbevisa mig kan ju nämna 10 bra mittbackar under 180 cm. Ni kan få kolla tillbaka senaste 30 åren om ni så vill.
Sääf lfcred Aston Villas båda mittbackar idag 186cm. Jag skulle gissa att Starke har ganska dålig statistik i huvudspelet ifjol. Som uppsättningen ser ut nu är han och Kricak mitt förstaval. Men ser som sagt helst att man tar in en till.
Lexxy lfcred Baresi, Alaba, Mascherano, Azplilcueta, Jurrien Timber. Finns säkert fler någon googling bort, men dessa kommer jag på nu i huvudet. Men där är 10 löst va?
Horn lfcred Puyol, 1,78 Jagielka, 1.80 Otamendi, 1.78 Milito, 1.79 FRANCO BARESI 1.76 Sen dessa grabbar är ju inga långskånkar heller direkt: Sergio Ramos 183 Ricardo Carvalho 181 Joachim Björklund 183
lfcred Sääf men du hittar hundratals mittbackar som är runt 190. Du hittar extremt få som är under 180 och ännu färre som håller rätt kvalitet.
Ingemar Horn Min favoritmittback (bortsett från Acke Blomqvist förstås) genom alla tider är Argentinas Nestor Sensini. Han är 178 eller 180 cm över jorden, olika uppgifter där på nätet. I dagens Öster har Herdonsson en sjusärdeles vristspänst. Han är inte längst men han kommer högt ändå. Har någon tänkt på honom som ett mittbacksalternativ bredvid Kricak? På mittfältet har vi redan många alternativ.