Okej säsongen är nu slut. Så här känner/tycker jag kring våra utgående kontrakt (blått hjärta hejdå, rött hjärta välkommen).
Victor Štulić - Det känns inte som det lossnar riktigt. Mår bättre av att få spela seniorfotboll i en lägre serie. Spände iallafall bågen. 💙
Månz Berg - Blev inte avslutet han och vi hade hoppats på, men har svårt att se att det blir förlängning. Kroppen håller inte och fick inte den där riktiga skärpan äldre spelare ofta brukar få mot slutet av säsongerna i år. Tack för allt, du kommer att saknas. Behövs en riktig klassvärvning för att ersätta 💙
Ivan Kričak - Absolut en av våra bästa spelare mot slutet när han fick spela på sin riktiga position. Kanske min största kritik mot Tufa var beslutet att "spela in" honom som högerback. Blir nog svårt att locka honom men kanske 1+1 med option? ❤️
Alex Þór Hauksson - Är väl i princip redan klart att han lämnar. Tycker det finns mycket i honom som passar en serie som Superettan, men vi siktar högre. Men en klasskille så det skär lite i hjärtat 💙
Isak Magnusson - Exakt samma motiviering som Alex. Skulle vara en klockren värvning för t ex en nybliven SE-klubb eller ett botten/mittenlag. Lycka till 💙
Vladimir Rodić - Startade tveksamt men har stor del i många av våra segrar med sina assists. Hoppas på förlängning ❤️
Dženis Kozica - Avslutade säsongen fint men ålder och total speltid talar emot. Ändå en bra komplementspelare, men är han själv nöjd med det epitetet? Tveksamt 💙
Antonio Yakoub - Utnyttja optionen. Här finns det något intressant ❤️
Jesper Westermark - Jag tror att han själv skulle må bäst av att vara kvar, speciellt om Tufa fortsätter som tränare. Övertygad om att t ex GAIS försöker locka över honom as we speak, billig värvning, men där blir han definitivt mest en komplementspelare. Från stjärna och ikon till bänknötare? Your call Jesper ❤️
Utöver de här fem spelarna (rätt lagom antal ändå) så behöver vi såklart göra något åt Preka. Spontant säger jag att vi ska släppa Stulic, låna ut Preka (eller möjligen CLP, skulle kunna leva med Preka som reserv) och värva en klassmålvakt.
Och slutligen: Utlåning av Tatu sista året och ny värvning på högerbacken? Liknande med Mattis, Alen och André?