Hansen mirsad basic är lååångt ifrån att få speltid i östers A lag även om han betraktas som en duktig talang. Att ha 3 seniorer framför sig gör att han inte ens kommer få speltid i u21. Får se hur det utvecklar sig.
Hannes Bladh pijaca är smart och passningssäker men behöver utveckla sin fysik och jag har svårt att se honom i Martin foystons sätt att spela. Pijaca är en sittande mittfältare som gillar att fördela bollar och för att passa in i det så behöver han spela i en dm roll. Där är han alldeles för svag fysiskt för att ens vara ett alternativ just nu.
Bashir Bashir hade jag stora förhoppningar på redan under 2022 men tog under 2023 inga direkta utvecklingskliv. Har en fin teknik men försvinner ofta i matchbilden och verkar ha svårt att ta för sig på planen.
Gustav Fäldt är jag inte särskilt imponerad av. Han är stor och verkar ha en känsla för att göra mål. Dock långsam och lite klumpig med bollen. Behöver minst 1 säsong i u19 kombinerat med spel i Räppe för att ens kunna nämnas i A lags sammanhang. Är dock 06 så fyller 18 i år.
Philip Berndt är väl kvick och gillar att utmana och tillsammans med Hannes Eriksson var dem väl ledartyperna i laget ihop med radojcic när han kom under sommaren. Dock inget jag hade gett chansen på denna nivån. Kan säkert som Oscar Gabrielsson bli aktuell om 2-3 år efter omstart i Räppe eller liknande klubb.
Hugo bodén är ganska lik Philip Berndt och Hannes Eriksson i sin spelstil men han är smartare och har en fin blick. Jag ser något extra där. En spelare som jag personligen hade lyft fram om jag var scout eller ackademiansvarig. Hugo har det där lilla extra som få spelare har.