En 32-årig målvakt som Prekovic, där hans fysik och teknik uppenbarligen brister, kommer inte få ett mirakulöst uppvaknande och bli bra. Det går inte att försköna det hela med ursäkter som att han har press på sig, dålig säsong, inte fick det o klaffa etc etc etc. Gäsp säger jag bara. Han är helt enkelt inte tillräckligt bra.
Det är inte Prekas egna fel att det blev såhär, utan Vito/Tufas fel som värvade samt lät hnm spela. Men som sagt, han suger och det märkte vi när en divison 2 målvakt gjorde det bättre och gav mer stabilitet i backlinjen, än vad Preka gjorde på hela säsongen.
I bästa fall kan vi låna ut honom och ev få lite av hans lön betald. Men jag har svårt o se hur en sportchef ska vilja satsa pengar på en målvakt som uppenbarligen inte håller på den här nivån. Det är inte så att det är Chelsea där man kan signa spelare lite hursomhelst. Alla klubbar i superettan har ju tight ekonomi och just därför blir vi fast med honom… Att han får spela för oss igen ser jag som uteslutet, även om han som sagt har rätt till att konkurrera om platsen som alla andra och ska naturligtvis ges möjligheten till det. För att summera det hela: Prekovic håller inte på denna nivån och är på dekis, ingen attraktiv spelare direkt.