stefanps Om Prekovic inte är kvar i Öster 2024 enligt uppgifter från Staglaberget. Kan ni se denna elva 2024? W. Eskelinen T. M. Thórisson - S. Starke Hedlund - J. Merbom Adolfsson - L. Bergquist E. Andersson - A. Herdonsson V. Rodic - A. Yakoub - A. Bergmark Wiberg E. Sylisufaj
VV-Oppnasitt84 stefanps Av de 4 nyförvärv du nämner är jag nog mest tveksam till Eskelinen. Utöver de fyra nya som du nämner är jag också lite 50/50 till att utnyttja optionen på Yakoub.
Lindarn81 Eskelinen är inte en bra målvakt. Malte Persson, 2e målis i hbk med utgående kontrakt är lite kort i rocken men hade gärna sett som konkurrerande målvakt och hoppas vi hittar en ny dokumenterat bra förstemålvakt. En anledning till att vi inte gick upp är vår förstemålis blunders samt aldeles för mycket ruljans i backlinjen. Riktigt slarvigt att sumpa i år igen. Flera matcher vi skulle vunnit ex gefle och matcherna mot topp 3 är skandalöst.
Hansen Lindarn81 Påhlsson (som han heter) är inte en keeper jag skulle vilja ha in som förstekeeper i Öster.
jojolaget https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/sillybloggen/2023/11/22/bekraftat-hauksson-lamnar-osters-if/ Bekräftat att Hauksson lämnar.
Berra jojolaget Lätt att glömma bort hur spännande Hauksson kändes när han värvades. U21-landslagsman från Island o allt. Sen blev det tyvärr inte så mycket med honom efter en lovande start. Nu känns det helt rimligt att vi skiljs åt.
Slangen Berra Precis. Hauksson har hållit god superettannivå och ibland blixtrat till, men jag hade nog hoppats på större utveckling. Bara att tacka för den här tiden och önska lycka till framöver.
Pelle Att Hauken lämnar betyder att det blir en lucka i truppen. Jag hoppas att HBP är mogen att ta den platsen.
Manne Lycka till Hauken! Osäker på om ryktena om allsvenskan stämmer, men känslan är att han hade kunnat göra stor nytta som truppspelare (semi-ordinarie 15-20 matcher) i ett bottenlag på naturgräs i exempelvis Allsvenskan, typ Halmstad eller Mjällby.
Hansen Manne Känns orimligt då han inte imponerat överdrivet i Superettan. Skulle isåfall vara om Utsikten går upp och ska fynda ihop till ett billigt brötargäng som gillar att glidtackla.
Vikash Manne Håller med. Det han är bra på är han ju verkligen bra på. Dock ganska begränsad och som våra matcher tenderar att ser ut är nyttan tyvärr avtagande. Kan tyckas paradoxalt men hade nog varit mer motiverat att förlänga om vi hade gått upp, tror att den gode Höken tillför mer i botten på Allsvenskan än i toppen på Superettan.
Kalle Dahl Nu får Öster gå ut med att Rodic och Kricak har övertalat varandra att signera för två nya år, och att JW därför valt att göra detsamma. Alternativt en PK där Brattberg, Schyberg och Pllana presenteras.
Manne Hansen jag har hört sjukare saker än att en spelare presterar bättre i en annan miljö och kontext. Jag hade gärna sett en fortsättning i Öster, även om han inte utvecklats i önskad takt. Med det sagt så är det såklart inte favorit på att han blir en nyckelspelare i ett bättre lag än Öster.
KAX Hansen "- You don't f*cking slide!" Jag håller med Rydström i hans hållning till glidtacklingar. Om man inte är helt säker på att vinna bollen ska man hålla sig borta från dessa för annars är man bortspelad. Om det finns allsvenskt intresse för Hauk, vilket jag betvivlar, är det inte Rydströms gäng som är ute efter underskriften iaf. https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/rydstrom-markerade-mot-pena-pa-traning-gillar-inte-nar-spelare-glidtacklar/
VV-Oppnasitt84 Mitt bästa minne av Hauksson är när han i en hemmamatch blev utbytt runt matchminut 60 och därefter gick och körde intervaller på löparbanan bredvid planen i ca 20 minuter.
BamseX VV-Oppnasitt84 mitt bästa minns av Hauken är då han efter cupkvalet mot Husqvarna -21 överlycklig var framme och tackade oss få på läktaren samtidigt som resten av laget uppfattades mer eller mindre besvärade över att ha behövt spela matchen. Önskar honom alla lycka framöver!
Calle01 KAX Jag blir också tveksam till spelare som frekvent glidtacklar. Oftast beror det på att de är för långsamma, som i Haukssons fall.
Norgus Jag hade kunnat tänka mig en fortsättning för Hauksson för att få ner spelaromsättningen, som enligt Vito varit ett problem. Han är trots allt bara 23 och verkar trivas i klubben. Men kommer det in nåt nytt som tydligt höjer laget, alternativt att HBP är redo, så förstår jag beslutet.
Berra Norgus Jag kan tycka att utländskt värvade spelare bör vara startspelare. Annars bör vi inte värva/förlänga. Onödigt o värva in rotationsspelare exotiskt och dyrt. Där kan/bör vi fylla på från de egna leden/ ungdomsspelare.