Väderkvarnen2
Söderberg är nog främst tänkt som en central forward. Så ur ett nummer och löneperspektiv så har vi 2 centrala forwards. För att vi ska kunna skaffa in ytterligare en central forward så krävs det att söderberg antingen spelar som mittfältare framöver eller att han sälja/lånas ut. Att ha ytterliggare högt avlönade spelare som inte utnyttjas vore katastrof ur ett ekonomiskt perspektiv.
Ur ett fotbollsperspektiv så verkar söderberg varken göra sig som nr 8 eller nr 9 så det mest lämpliga ur ett långsiktigt perspektiv är att söderberg lämnar permanent. Om det är rimligt i sommar kan jag inte svara på.
Ja både rodic och mörfeldt kan spela på vänsterkanten men faktum kvarstår att vi endast har 3 kvalitativa alternativ på kanterna (3/2=1,5 ) medans vi har 2 centrala forwards på 1 plats ( 2/1=2).
För mig kvarstår fortfarande faktumet att ytterpositionen är den positionen som vi BÖR värva på i sommar. Om det blir ett köp eller lån låter jag vara upp till Jens och Vito men en ytter MÅSTE in i sommar. Punkt slut.