ÖÖIIFF Om det skall in någon 9:a alt 2st måste nog nån samtidigt gå så blir max 1st isåfall, de andra för stabila om än levererar tillräckligt för tillfället. Vill dock ge månaden ut innan vi mer vet, för t.ex om vi plockar 9p av kommande 3st matcher (mot bottenlag) innan uppehållet, ligger vi på stabila 2p/match o det fanimig mer än godkänt isåfall.
lfcred ÖÖIIFF Vi ska nog inte använda tabellen allt för mycket som referens. Att bygga ett lag över tid handlar inte enbart om var man ligger i tabellen utan man måste kunna analysera spelet och spelarnas prestationer och om poängen har tagits av ren slump i några matcher eller om de har tagits genom bra spel och att laget håller sig efter tränarens instruktioner. Tabellen baseras på alla 16 lagens prestationer och att utvärdera sitt egna lag efter 15 andra lag är helt fel.
Sabba Dan Magnussons resonemang från SMP tar jag med mig från gårdagens match att Brage vann inte, utan Öster vann åt Brage. Anledningen: avsluten på mål. Så många solklara lägen. Behöver hitta en pålitlig målgörare som bara är där inne och petar in bollarna med stortårna. Aliev trodde jag på men…
ÖÖIIFF Sabba Exakt, har man 2p i snitt efter 14st omgångar är det med beröm godkänt, sedan kan det ju se olika ut och serien kan ju sluta både med hallontååta och pannkaka, båda två måste ju vägas in givetvis men oavsett ger en bra fingervisning (likt de lag som knappt tagit några poäng efter närapå halva serien!).
Villenyblom Sabba Det tydligaste exemplet är Kalmar under Jensen. Kollar man underliggande från förra året så var dem i botten i exakt alla offensiva metrics och defensiva metrics, endast bollinnehav stack ut som något positivt. Iår visar dem sitt sanna jag. 30 matcher kan låta mycket men det är det inte
lfcred Sabba Okej så det räcker med att titta på tabellen för att analysera lagets prestation? 🤣 Isåfall så kan en 3 åring analysera säsongen
Plantagenparkeringen Som jag förstått årets lagda budget kommer Öster behöva göra en försäljning i sommar för att ha råd att ta in någon ny spetsvärvning.
Villenyblom Plantagenparkeringen Svårt att se att man skulle köpa någon under kontrakt om det inte är för struntsumma. Eftersom danskar börjar bli trendigt och har kontraktsslut i juni så känns det som lågoddsaren om det kommer något
Plantagenparkeringen Villenyblom Ja att köpa blir nog svårt. Att lägga ut ytterligare en månadslön på 30/40 + har jag också svårt att se att vi gör om vi inte gör oss av med någon.
Sabba lfcred Det tycker jag! Ska du vara i toppen behöver du vinna matcher. Hur vinner du matcher? Jo, genom att göra fler mål än motståndaren. Kan man inte göra mål utifrån sina lägen och xg allt vad det heter. Då dalar man ganska fort neråt i tabellen. Låter ju annars jättekonstigt att säga att ett lag som spelar bra fotboll, men ligger bland dem sista. Fotboll handlar om att vinna matcher, sen hur det ser ut struntar jag i.
Lindstig Vi får ju inte äventyra föreningens ekonomi. Att avstå från att köpa in spelare kan dock innebära att vi inte går upp och mister 25-30 extra miljoner i intäkter nästa år...
ÖÖIIFF sim just en sådan spelartyp som har lite ABW-speed med vass fot som vi behöver, oavsett ytter eller 9:a men vill avvakta 3st matcher till innan bedömning, som sagt 3st vinster och 2p i snitt, iallafall poängmässigt ok innan lill-ledigheten!
xonitex Lite intressanta namn: Alexander Johansson, BP Villiam Dahlström, HBK Malik Abubakari, MFF Filip Trpcevski, Häcken (utlånad tom 30/6 till Kiken 🫢 ) Sebastian Tipura, Lunds BK Mass Modou Sise, Nordic United Linus Matsson, FC Stockholm
Lindarn81 xonitex xonitex många okända namn. Abubakari känns för oprövad, Alexander J är en gnällspik och för tunn och klen och dahlström är ingen stor målskytt. Var det inte dahlström som startade massor i superettan hos hbk o gjorde typ max 2 mål?
Sääf Sr Jag håller med Elgen ifrån ARPÖ i stort. Kvalitet att göra 20 mål såhär långt finns i truppen. Räkna enligt följande bara. En balja första halvlek mot Brage, en mot Gefle och en mot Sandviken. Bara där 3-7 poäng mer och rimligt sett till matcherna.
Plantagenparkeringen Sääf Sr Har inte problemet senaste åren sällan legat i kvalité, utan främst handlat om inställning och att arbeta kollektivt.
Sääf Sr Plantagenparkeringen skärpan och modet att ta sig till de riktigt heta lägena har lite felat ibland i år upplever jag.
Hasse-Hattrick https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/sillybloggen/2024/06/03/uppgifter-lucas-hedlund-kontraktslos-overvager-erbjudanden/ Vet inte om det skulle kunna vara rimligt eller om han skulle passa in. Men jag tänker att den gör 16 mål i Utskiten har ju förmågan att göra mycket av litet...