Ols Undrar om inte USA vore en "marknad" att kolla lite närmare på. Många ungdomar där spelar faktiskt "soccer". Men alla där kan inte ta sig till högsta ligan och kanske skulle vara rätt pigga på att ta sig till Europa.
stefanps Elias Bouzaine klar för VSK. Likt andra spelare som går från Superettan till Allsvenskan under sommaren lär han spela i Superettan med VSK nästa år också. Om inte VSK höjer sig och stannar kvar i Allsvenskan.
lfcred stefanps Vore lite ironiskt om Västerås åker ur och Degerfors går upp. Jag hade inte gått till vsk i en permanent deal i hans sits. Han borde ha lite is i magen och välja klubb till vintern istället.
Villenyblom stefanps Bra för både parter. VSK får en bra wingback för en snorbillig peng och Elias får spela i AS på 1.5års kontrakt. VSK spelar inte i superettan nästa år och den kullen kommer jag dö stenhårt på.
stefanps lfcred Kolla både Pashang Abdullah och Karim Mammar som gick till Degerfors förra sommaren från J-södra respektive AFC. Båda spelar i Superettan nu. Rimligt att det skulle bli samma med Elias. Skulle tro att denna övergång inträffat enbart då Simon Gefvert är skadad. Men visst hade det varit ironiskt om han åker ner med VSK och Degen går upp.
lfcred stefanps Ja det är förvånandsvärt vanligt att spelare i ren desperation går till ett allsvenskt bottenlag för att sen några månader senare åka ner. Inte särskilt smart i mitt tycke.
rasmooo Sabba Värvningar som Malick kan inte Öster göra, iaf inte just nu. Behövs inte heller ett jättearbete för att hitta en sån som Malick. ASEC Mimosas är bland dem bästa om inte de bästa i Afrika gällande talangutveckling så vet man vad man letar efter så hittar man spelare där. Jag hade älskat ett afrikaspår men just en sån som Malick hade vi aldrig löst, vi hade fått leta där ingen annan tittar och det känns både svårt och dyrt.
Berra Är inte den bästa / billigaste ungdomsrekryteringsstrategin att satsa på rejects från allsvenska klubbar. Så som vi gjort med Radojcic / Adjei osv. Utomlands blir alltid en chansning på ett annat sätt.
Slangen ABW pekas ut som en av tre ”drömvärvningar” för Gais i Expressen: https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/sommarsilly-gais-kan-varva-stjarnanfallare-fran-forra-konkurrenten-/ ”Har kontrakt med Öster säsongen ut, men är säkert väldigt sugen på att byta toppen av superettan mot toppen av allsvenskan från och med i sommar om omständigheterna är de rätta.”
jojolaget xonitex aldrig att ABW byter det pågående projektet han är högst delakt i mot en dagslända i allsvenskan!
ÖÖIIFF jojolaget ...men såväl efteråt, klart han sticker om vi ej går upp oavsett blir makrill eller sillastrybare isåfall. Gäller att vi levererar som vi skall och känns attraktiva nästa år även i AS, ju spelarnas marknad och där styr såväl pengar som utvecklingsmöjligheter.
Hansen Villenyblom Det har ju redan diskuterats här sedan Expressen skrev det 6 juni. Eller har det kommit fram ytterligare uppgifter nu idag?
Plantagenparkeringen 2 juli till 26e augusti. Datumen för transferfönstret 2024. Förra året den 23e augusti kom Lukas och 30e augusti Mörfelt och Kricak. Med tanke på det, har förväntningarna inför årets sommarfönster inte direkt minskat.