lemon Det är inte alls garanterat bara för att han skulle hjälpa dom upp att han får ett nytt kontrakt med dom där eller ett annat lag i Superettan. Hur du får in Rodic eller Kricak i denna diskussion vet jag inte och det är inte alls relevant för jag skrev ingenting om dom ens så tänk ut ett svar på den frågan i ditt eget huvud.
Silly 2024
Knugen on fire, your defence is terrified. Valence on fire, your defence is terrified. Sniper on fire!
Apropå att få många chanser i lägre divisioner Kanske det är dags att ta det lite lugnare den här gången?
- Redigerad
Plantagenparkeringen Jag vet vad du menar med "your defence is terrified"? Jag vet heller inte alls vilka de där "personerna" skulle vara som du skriver eller varför insinuerar de där till att vara mig. Jag är jag. Du är du.
Plantagenparkeringen tycker inte han "offrar sig" tillräckligt, varit flera gånger senast igår som det hade räck att ha sträck ut sig lite eller slängt sig likt JW och vi gjort mål, men men alla spelare har inte den "handla först tänk sen-känslan" som JW hade
Apotekaren JW är en ytterst habil fotbollsspelare som fanns sin tränare i Tufa och som fick laget att formeras efter hans spelstil. Dock mycket tacksam för showerna och målen han stod för i sin rödblå tid.
Nu är fönstret öppet. Jag gissar att Vito har något nyförvärv i görningen, och att det var därför han lämnade en lucka i truppen i våras.
- Redigerad
Johannesson sjukt. Ännu sjukare att ett lag i danska andra ligan kan lägga 6 mille.
- Redigerad
Plantagenparkeringen Nya ägare. Helt andra pengar i dansk fotboll.
Men det är sannerligen inte bara av godo. I Danmark är det högt och lågt, klubbar går i konkurs, ägare kommer och går och allt är bara kaos. Förutom ett fåtal stora klubbar. Om Horsens har potential vet vi om några år.
Zingo Det är något annat där i väst. För er som har tillgång till stampen finns ett riktigt bra reportage från i våras.
Tråkigt så klart o tappa en egen produkt. Men det är pengar som räddar balansräkningen ytterligare ett år.
Helt plötsligt har vi börjat sälja som en allsvensk klubb. Lika viktigt det med.
Hoppas vi håller i spelare som Mattis, Kusu och Abw. Men om vi kan få en ut för 6 miljoner ut kan vi nog både få till ny anfallare och ytter.
Och en HBP rätt in i truppen.
Som flera andra redan varit inne på: får vi 6 MSEK för Herdonsson är det för bra för att kunna tacka nej.
Stämmer detta och Öster säljer är det fantastiska nyheter trots allt. Hoppas pengarna går till en riktigt vass nia i första hand. Finns mittfältare så det svämmar över i truppen. Tatu duger på högerbacken så länge.
stefanps herdonsson säljs och kusu på väg bort så jo
- Redigerad
Det är bara att använda två av de miljonerna till ett kontrakt på tre år för Kusu, tillräckligt bra för att han inte ska kunna tacka nej, så kan han bli utlandsproffs från Allsvenskan nästa år och vi får 2 miljoner euro istället för 2 miljoner kronor.
Två bra och omtyckta spelare på väg bort. På plussidan: båda har tagit viktiga utvecklingssteg i Östers organisation och ger nu intäkter. På minussidan: svåra luckor att fylla. Men inte omöjliga.
Samtidigt som allt känns trist är det just detta som alla klubbar vill uppnå: att vara attraktiva talangfabriker som köper mindre dyrt och säljer dyrare.
Där är inte Gif Sundsvall och Örebro idag.