- Redigerad
Plantagenparkeringen Fel återigen. Darijan lämnade sommaren 2013.
Nu signar jag ut. Ska sprätta pengar på sprit i kvällssolen likt Vito kommer göra på en offensiv spetsgubbe närmsta veckorna.
Plantagenparkeringen Fel återigen. Darijan lämnade sommaren 2013.
Nu signar jag ut. Ska sprätta pengar på sprit i kvällssolen likt Vito kommer göra på en offensiv spetsgubbe närmsta veckorna.
Jovars Gissar att man räknar olika på olika sajter.
Poängerna har hursom gått fram.
Erbjud pashang kontrakt året ut win/Win. Håller på denna nivån och har visat att han är en notorisk målskytt i superettan.
Ska bli mycket spännande att se vad bois och degen kommer göra för silly. Man kan ju t.ex. hoppas att degen tappar gustav lindgren.
Heja Herdon! Välkommen tillbaka, oavsett om det blir om 1, 5 eller 10 år.
För er som gnäller över Alibek Aliev. Jämfört med JW och hans första säsong med Öster är Alibek redan förbi i antal gjorda mål. Ingen blir skyttekung över en natt.
Är det självklart att Öster ska börja köpa, och just forward? Degerfors har +2 mål jämfört med Öster, BoIS +4. Är målproduktionen ändå för dålig?
Bäste målskytt i Superettan är annars ÖSK:s Karl Holmberg som gjort hälften av lagets totalt 16 mål.
Platini Relevant fråga. Det som missas lite här på forumet i Silly-snacket är Östers uppåtgående trend. Jag vill inte kalla det för toppform utan jag tror att de två senaste matchernas prestationer kommer att vara mer bestående än så. Därför tror jag också att vi snart kommer att passera både Degen och Bois i målproduktionen. Och.har laget höjt sig är frågan hur mycket offensiva spelare vi behöver ta in? Att ta in en kortsiktig lösning tror jag inte på.
Hoppas på att man fortsätter på samma värvningsstrategi som förra sommaren. Att man värver där man hittar långsiktiga kap. Även om det kortsiktigt är på fel position.
Sejdiu och Abubakari återvänder till MFF från sina lånesejourer. Den förre verkar vara en hetsporre med tveksam attityd, men Abubakari kanske hade varit nåt?
Redarmy88 Jag var inne på samma linje som du men kollade på transfermarkt över hans historik över de senaste klubbarna de senaste 10 åren tror jag (där han max varit 1 år i samma klubb, ibland 6 mån i o f s med gott resultat som anledning, men det känns inte riktigt bra) samt en artikel som publicerades i april 2024 där han sa att han kände "att han kommit hem och hur han kände sig hemma i Degerfors med bosna bla. bla. bla (för att han misslyckats i allsvenskan)." 2 månader senare så bryter de kontraktet. Då tänker man "vad ska vi men en sån till?, då han ändå inte håller på allsvensk nivå? visst han kan fixa kontraktet, om han garanteras speltid...men vill vi det?
Old Chap
Aliev har en internationell erfarenhet då han varit i CSKA Moskva, vilket hajpat honom lite väl. Fick en bra start i år, viket också hajpat honom med egen ramsa dessutom?
Men ser man till han tidigare sejourer i våra elitligor så är det en alibi-spelare enligt mig, utmärker sig inte något särskilt. 26 mål i div 1, respekt åt det, men att göra 4 mål mot Onsala jämfört mot ÖIS skiljer lite i kvalité.
Sabba Är oxå tveksam till Aliev. Gillar initiativet att ta in honom men han saknar enligt mig fysisk tuffhet som vi behöver som en central anfallare. Han har inte den speeden som behövs i avgörande aktioner i straffområdet och är lite för "snäll" för att vilja lyckas. Aliev passar nog bättre när bollen dimper ner i straffområdet, efter en retur, där han inte har bevakning eller när tempot är lägre så han få mer tid på sig (läs 1:an). Men även om jag är tveksam så bör han få lite mer tid (som vi inte har om vi vill nå AS) så jag tycker vi behöver få in en spetskompetens här, så Alibek får känna konkurrens, utveckla sig och bekänna färg.