Någonting gick fel när fullversionen av den här sidan laddades.

Silly 2024

stefanps

Ingen idé att SMP intervjuar Vito heller. Vi alla vet att svaret kommer bli: ”Jag kan inte kommentera uppgifterna om att Kusu är påväg bort. Han har utgående kontrakt och har rätt att prata med andra klubbar redan i sommar. Men så länge han har kontrakt med Öster räknar jag med att han spelar här” eller något sånt…

Villenyblom

stefanps

han kommer lämna efter säsongen

stefanps

Villenyblom Hur säker är du på det om vi går upp? Om han vill vara startspelare i ett allsvenskt lag?

Afroman

stefanps hur tror du öster har lyckats behålla ABW i S1, med tanke förra säsongen han var överlägsen. Vito har vägrat släppa Adam, han har haft bud från klubbar utomlands som erbjudit väldigt hög lön. Nu när han är bosman efter säsongen kan han gå utomlands och få en fet sign on bouns. Han är inte pur ung direkt.

Hyena

stefanps

Mjällby har en skaplig läktare sett till antal o förutsättningar. Framförallt så tar iallafall 75% av folket på ståplats i. Med det sagt tror jag inte han lägger allt för stor vikt på läktarupplevelsen, riktigt där är vi inte än, varken vi eller Mjällby.

Redarmy88

Hyena

Undra hur många som hade tagit i hos oss om vi låg topp 3 i Allsvenskan.

Sääf Sr

Sorgligt.
Att kusu lämnar efter säsongen är väl en sak, men till en sån klubb i Sverige och att det kommer ut nu utan att vi får betalt - risigt rakt igenom.

Front

Afroman Helt rimligt i min mening att inte släppa varken ABW eller kusu inför säsongen även fast de satt på utgående, så bärande är de. Mer rimligt att man släpper en herdonsson eller en Runar förra året, alltså spelare som inte är lika tongivande.

devve

Ols Vill ändå slå ett slag för att våga ge chansen, själv känns det svårt att värdera honom utan att se det 'in action'. Allt givet så finns det definitivt många ungdomar som klarar av trycket, och HBP har definitivt något extra. Sundsvall hemma känns som ett rätt bra tillfälle nu att ge honom chansen, och se om det kan bli bra redan höst

Plantagenparkeringen

devve Matchen mot IFK på försäsongen visade att Hannes absolut hade det i sig. Superettan löser han om han får chansen.

Dippar kommer komma, men tänker att han kan komma in likt Herdonsson gjort då och då på mitten.

rasmooo

Zingo Det är för mig skrämmande hur lite koll folk har. Detta är ingen övergång Öster har någonting att säga till om, vi får ingenting för honom (inga klausuler, ingenting) Mjällby har kontaktat Kusu och hans rådgivare och förhandlat med dem utan att ens ha pratat med Öster.

Zingo

rasmooo Om det var mig du menade med "folk" så var jag tydlig med att jag inte visste något om hur den här affären gått till.

Men normalt sett förhandlar man faktiskt inte med spelare med gällande kontrakt bakom en förenings rygg utan att meddela det. Det förekommer, absolut, men det är ingen reklam för vare sig Kusu eller hans agent om din tes stämmer.

Söder

Tompa Så är det nog. Ekonomin måste komma först och vi vet inte vilken division nästa år. Risken är väl tyvärr att ABW också måste lämna för att ekonomin går först i kombination att vi inte vet vilken serie vi spelar i nästa år. Hoppet är väl att ABW är äldre och inte lika het att värva då han troligen nära nått sitt max.

Jovars

Söder Likt Kusu kommer vi inte få en krona för ABW nästa säsong. Och givetvis kommer ABW ha en mängd alternativ att kunna välja bland. Både utomlands och i Sverige.

Sniper

Söder Om Öster spelar i Allsvenskan nästa säsong så kan jag nästan garantera att ABW spelar kvar i Öster, om inte, han är inte kvar.

Sniper

stefanps Jag tror det handlar mer om pengar och att få spela i ett stabilt Allsvenskt lag och ta nästa steg i karriären som han tänker på än nödvändigtvis hur "kul" det är. Allting kanske inte alltid är superkul om du spelar till exempel i Mjällby men det är kanske för honom det bästa nästa steg han bör ta för hans karriär vilket han nu gör.

Anders

Sniper Blir väldigt förvånad och glad om ABW är kvar nästa år. Han börjar närma sig 30, kontrakt som snart går ut, och har kanske sista chansen att tjäna en rejäl hacka utomlands. I hans kläder och utan direkt familjeband till Växjö hade jag nog tagit högstbjudande klubb utomlands. Nära nog ekonomiskt oberoende slår tyvärr fina faciliteter och träningsmöjligheter för de flesta. Om ryktet stämmer att han hade kontraktsförslag från QPR och kan få något liknande igen betyder det 800 000-1000 000 kr i månaden (?).

Jovars

Zingo Det är väl enligt reglerna helt ok att göra när en spelare endast har sex månader kvar av kontraktet?

Calle01

Zingo Jag vet inte heller hur den här affären gått till och vet inte generellt hur det brukar gå till. Men hur menar du att Öster har fått någon ersättning när kontraktet, enligt uppgift, inte börjar gälla förrän kontraktet med Öster gått ut? Har kontraktet med Mjällby skrivits på när det återstått mer än 6 månader på Kusus kontrakt med Öster?

rasmooo

Zingo Normalt sett om man har kontrakt ja men nu har han ju utgående kontrakt och då får han prata fritt med klubbar, det handlar ingenting om att gå bakom föreningens rygg utan det är bara så det är. Det enda Öster kan förhandla om är om Mjällby vill ha honom redan nu i sommar.

Calle01

Anders Om ABW hade kontraktsförslag i vintras (du skriver inte när förslaget lades fram) är jag säker på att Öster hade accepterat budet och cashat in. Med sådana månadslöner hade QPR kunnat lägga upp en bra transfersumma.

Sniper

Anders Vilka är QPR?

Zingo

Jovars Det är korrekt. Men något säger mig att det här hållt på längre än så. Vi får kanske aldrig säkert veta.

Zingo

Calle01 Men hur menar du att Öster har fått någon ersättning när kontraktet, enligt uppgift, inte börjar gälla förrän kontraktet med Öster gått ut?

Jag tyckte jag var tydlig med att jag inte visste och att jag spekulerade. Det har surrats om kontakter med Mjällby men det kan ju lika gärna röra någon annan spelare.

« Föregående sida Nästa sida »