NonPhixion
Berra
Helt efterbliven, som hela klubben och situationen.
Berra
Helt efterbliven, som hela klubben och situationen.
Glädjen när han skrev på permanent hos oss 🥳
Frustrationen när han lämnar 😕
Kusu, professionell shithousare
Svagt agerande av Kusu (och i synnerhet av hans rådgivare). Minkfarmarnas provokation - för något annat är det inte - syftar förmodligen till just det; att Öster ska skeppa i väg honom.
Men det ska man naturligtvis inte göra. Att Kusu skrivit på för minkfarmarna förändrar ingenting för Östers del under hösten. Kusu är Östers spelare och uppträder Kusu som en professionell fotbollsspelare och levererar på planen ska han förstås spela. Allt annat är idiotiskt. Öster siktar på allsvenskan och bästa laget ska förstås spela!
Om någon match i slutet på säsongen skulle sakna betydelse då kan man gått bänka honom.
Fast förstås någon markering för Kusus uppträdande borde vara på sin plats. Finns det utrymme i hans kontrakt för löneavdrag.
Ols Tänkte exakt som du fram till att jag såg honom i gul tröja, där försvann det professionella helt. Nu vill jag inte se honom en minut till i rödblått ställ. Försvinn till lister omedelbart, och häng med ditt nya gäng. Ut ur min åsyn!
Den jäkla bilden alltså, finns det nån spelare som nu vill spela med honom i truppen alt nåt fans som ämnar heja på honom i matcherna framgent? Äckligt!!!!!
Min högst personliga gissning är att han är lite sur för att vi inte erbjuder honom ett tillräckligt bra kontrakt för att stanna. Att dra på sig gula tröjan blir ett sätt för honom att visa mot Öster att han är värd mer. Jag tycker att Öster gör rätt som inte överbetalar en spelare som inte nått den nivå man hade önskat vid det här laget. Vi har förhoppningsvis bättre lösningar på gång. Seger fyller Kusus plats galant och kanske till och med bättre.
Skicka honom till Räppe under hösten. Då kan han ju vänja sig vid den gula tröjan.
ZWEMPA Jag ser det som självklart att efter hans agerande,skall han inte ens vara med i truppen!Det blir inte någon försvagning utan honom.
ZWEMPA
Eller Hässleholm så slipper vi se han i stan
Att Kusu skull bli nästa Houri kändes ändå rätt avlägset för ett halvår sedan.
Ställ han i en kiosk på matchdag.
Hanson klarar han de uppgifterna?
Är jag helt dum nu eller, men har man ens sett en spelare ställa upp på bild och presenteras offentligt i matchtröja på det här viset när man fortfarande har sex månader kvar på nuvarande kontrakt?
Janne Salpa jag kan inte komma ihåg något liknande. Hur omdömeslös får man vara?
Janne Salpa I fallet Lindberg tror jag han presenterades officiellt efter säsongen fastän alla visste att det var klart redan.
Kollade upp det lite snabbt, 24e november presenterade Häcken honom. Visst det är ett känsligt byte inom Göteborg men ändå mer respektfullt att göra på det sättet jämfört hur Mjällby har betett sig.
Janne Salpa Är jag helt dum nu eller, men har man ens sett en spelare ställa upp på bild och presenteras offentligt i matchtröja på det här viset när man fortfarande har sex månader kvar på nuvarande kontrakt?
Jag har aldrig sett något liknande. Men jag önskar jag kunde säga att jag är förvånad. Vad än den typen av föreningar gör, och hur mycket duktigare de är än oss på planen så skiner deras lillebrorskomplex igenom konstant. De vet att de aldrig blir något Öster och det här är deras sätt att få sina ryggdunkare att trivas.
Johannes Magnusson Vi har ett eget parallellfall när vi presenterade Mattias Pavic i slutet av juli 2016. Från början skulle Pavic ansluta till säsongen 2017 men mindre än en vecka senare var han på plats i Växjö.
Det fallet känner jag till. Från början hade Öster inte råd att ge Oskarhamn en slant för att få Pavic att ansliuta tidigare, men senare kom det in en slant och Pavic kunde ansluta i förtid. Varpå han sedan presenterades i tröja m m som sig bör.
Fortfarande helt tyst i Östers medier som att ingenting har hänt
stefanps kanske är bra om man inte agerar i affekt utan uppträder mer proffsigt än Mjällby som ju är ute efter att provocera.
ZWEMPA Jo men jag räknar med att alla som följer Öster vet att han lämnar efter säsongen. Så vad finns det för meningen med att hålla på det? Kan det vara som så att man inte vill skapa frustration i kommentarsfältet? Att det är därför man håller på det.
stefanps om alla vet kanske det är bättre att komma med en mer fördjupad information. Tillexempel en intervju med huvudpersonen om hur han ”tänker”
stefanps Kan det vara så att det pågår saker internt i föreningen som är viktiga att bli färdiga med innan man går ut med en kommentar? Det är knappast någon brådska. Varför måla upp det som att föreningen "håller på det"? Det låter som något slags uppviglande konspirationstänk.
Som vi lärt känna Jens och Vitos version av Öster så är de lugna, metodiska och går ut med kommentarer när de har saker på plats och blivit klara internt. Lugnt och fint. Tråkigt kanske men tryggt och 99 ggr av 100 bästa tillvägagångssättet.
Kricak var inte ens given i Mjällby och presterar på topp i Superettan. Kusu kan inte räkna med att vara given direkt när han kommer.