Hyena

Svagt agerande av Kusu (och i synnerhet av hans rådgivare). Minkfarmarnas provokation - för något annat är det inte - syftar förmodligen till just det; att Öster ska skeppa i väg honom.

Men det ska man naturligtvis inte göra. Att Kusu skrivit på för minkfarmarna förändrar ingenting för Östers del under hösten. Kusu är Östers spelare och uppträder Kusu som en professionell fotbollsspelare och levererar på planen ska han förstås spela. Allt annat är idiotiskt. Öster siktar på allsvenskan och bästa laget ska förstås spela!
Om någon match i slutet på säsongen skulle sakna betydelse då kan man gått bänka honom.
Fast förstås någon markering för Kusus uppträdande borde vara på sin plats. Finns det utrymme i hans kontrakt för löneavdrag.

• flarum-mentions.forum.post.mentioned_by_text

Den jäkla bilden alltså, finns det nån spelare som nu vill spela med honom i truppen alt nåt fans som ämnar heja på honom i matcherna framgent? Äckligt!!!!!

• flarum-likes.forum.post.liked_by_text

Min högst personliga gissning är att han är lite sur för att vi inte erbjuder honom ett tillräckligt bra kontrakt för att stanna. Att dra på sig gula tröjan blir ett sätt för honom att visa mot Öster att han är värd mer. Jag tycker att Öster gör rätt som inte överbetalar en spelare som inte nått den nivå man hade önskat vid det här laget. Vi har förhoppningsvis bättre lösningar på gång. Seger fyller Kusus plats galant och kanske till och med bättre.

Ols Tänkte exakt som du fram till att jag såg honom i gul tröja, där försvann det professionella helt. Nu vill jag inte se honom en minut till i rödblått ställ. Försvinn till lister omedelbart, och häng med ditt nya gäng. Ut ur min åsyn!

Är jag helt dum nu eller, men har man ens sett en spelare ställa upp på bild och presenteras offentligt i matchtröja på det här viset när man fortfarande har sex månader kvar på nuvarande kontrakt?

Janne Salpa I fallet Lindberg tror jag han presenterades officiellt efter säsongen fastän alla visste att det var klart redan.

Kollade upp det lite snabbt, 24e november presenterade Häcken honom. Visst det är ett känsligt byte inom Göteborg men ändå mer respektfullt att göra på det sättet jämfört hur Mjällby har betett sig.

ZWEMPA Jo men jag räknar med att alla som följer Öster vet att han lämnar efter säsongen. Så vad finns det för meningen med att hålla på det? Kan det vara som så att man inte vill skapa frustration i kommentarsfältet? Att det är därför man håller på det.