Längesen jag var här inne och hälsade på nu, senast när Kricak flyttade till er.
Kul att se att han går bra! Bra spelare och enkelt att gilla en sån krigare!
Angående Kusus presentation så finns det ju lite olika sätt att hantera det på. På ena sidan är Lindberg sättet där man bara lägger locket på och låter supportrar osv spekulera ända tills säsongen är över.
Och andra sidan som nu när man kör en hel presentation med nya klubbens tröja och allt.
Själv tycker jag det hade varit snyggast att gå mittenvägen. Att göra som Djurgården gjorde med Åslund från Västerås.
Man gick ut med officiell presentation när det var klart, men skippade tröjan och visade istället en gammal bild.
Tycker det är bättre att vara öppen och gå ut det offentligt från båda håll, men att försöka hålla det så respektfullt som möjligt för alla involverade.
Sen ser jag att det är många här inne som inte verkar ha någon koll på hur vi spelar i år.
Vi har väldigt stor fokus på att spela oss ur press och speluppbygnad med kortpassningsspel. Bara att kolla på första halvlek mot Malmö där vi på varje inspark spelade igång kort, medan Malmö slog långa utsparkar.
Vi spelar med två 6or där det är superviktigt att åtminstone den ena är bolltrygg för vår speluppbygnad. Och vi har flera som kan ta den defensiva delen som 6a, men i dagsläget har vi bara en innermittfältare som verkligen är trygg med bollen, så av det jag hört så borde Kusu fylla den rollen väldigt väl sett till egenskaper. Frågan är om han kan växla upp en nivå till för att hålla i Allsvenskan.
Sen har vi kvar den starka defensiven och att spela på att stänga ner en match när vi redan leder. Så ska han ta en plats måste han kunna kämpa och slita i defensiven också.
Lycka till resten av säsongen så ses vi kanske 2025!