https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/manasse-kusu-forstar-supportrarnas-frustration/

Kusu förstår supportrarnas frustration.... men skiter tydligen helt i det och har ingen tanke på hur man visar respekt.
Jag tror faktiskt inte han fattar alls. Han tror upprördheten är för att han lämnar, när det i själva verket är sättet han lämnat som skälet. Hade det skötts snyggt hade iaf jag inte haft några speciella känslor kring det utan accepterat att alla agerar efter sitt eget bästa främst.

Som sagt, U19-träning är en relevant nivå hela hösten fram till december.

Ser inte hur Öster ska hitta en anledning att ha honom i truppen på gamla meriter istället för att satsa på framtidens rödblå spelare. Nu blir (en av) sexan (sexorna) defenitivt Segers om inte en bättre ersättare kommer in, vilket kan få honom att växa ännu mer i sitt spel.

Som sagt, hand upp från alla er som verkligen saknade Kusu när han "var sjuk" mot Trellehulla.

Ingen? 👍

jojolaget
      Det tror jag absolut. Dock kommer han dra ner tempot likt han gör på planen. Så förvänta dig isåfall ännu längre köer.

Vad tror ni om att spela Starke-Hedlund och Seger som 6:or i en 4-2-3-1 ? Hade det varit helt omöjligt?

Visst så är det klantigt gjort av Kusu att gå med på att bilden publiceras. Däremot att straffa eller frysa ut honom tills hösten är över kommer att slå tillbaka mot Öster som kommande arbetsgivare för påtänkta spelare. Vi som kommer ihåg vet att Öster har en historik med Mjällby som inte är helt fläckfri.

Eckart Alla har väl gått på semester så ingen jobbar just nu är min vilda gissning ¯_(ツ)_/¯

Hasse-Hattrick Bra svarat av Vito.

Frågan om nästa match och hur han blir mottagen?! -har svårt att se att han ska spela. Både hur han agerat men framförallt kvalitén som sjunker när man är på gång att byta jobb. Det hoppas jag Foyston räknar in. Annars får vi se Kusu likt förra säsongen, det var rentav plågsamt jobbigt många gånger.

Plantagenparkeringen men det är väl klart att dom har sportredaktionen bemannad även under sommaren. Däremot så gör dom det enkelt för sig och tar BLT:s reportage. Tro fan folk säger upp Smp med den slappheten.

Eckart "Bemannad" ja, med väldigt lite människor och i princip med bara sommarvikarier som förmodligen inte är lika kompetenta.

Jag litar på att Foyston gör bästa sportsliga bedömningen inför nästa match. @Zingo s inställning att inte bli MAIF eller Värnamo-kränkt känns helt rätt och jag tycker Vito är skönt krass och saklig i sina svar till Fotbollskanalen.

Fadäsen och klavertrampet är firma Kusu/MAIF:s. Öster blickar och rör sig framåt. Gött så.

Old Chap
            Det är upp till Foyston att avgöra vilka som ska starta i de kommande matcherna. Bedömer han att Kusu är kvalificerad, och motiverad, för att vara på planen så stöttar jag tränaren i det beslutet.
            Tänk om, bara om, matchen på lördag blir en helvetesvandring mot 0-0 vid full tid men i femte tilläggsminuten gör en spelare, ni vet vem jag tänker på, ett sologenombrott från halva planen och sätter 1-0-spiken i Sundsvallskistan, och detta framför Södra Stå.
            Läktarens reaktioner på det?
            Fantasier, jag vet. Jag hade hellre sett ett avslut för Kusu nu direkt och att han blir Mjällbys spelare, och lönekostnad, på stört.

Kusu tränar o umgås varje dag med sina vänner i Östers IF. Såklart att han kommer att ge allt under hösten. Jag tycker att han ska spela. Sedan önskar även jag så klart att han skulle haft mer is i magen o väntat ut säsongen.

Lindstig
              Är han bäst lämpad så ska han spela. Är det lika, så får ngn annan med en framtid i klubben gå före.

Inga mobbingfasoner mot våra spelare. Visst fett osoft med med Kusu i gultröja men det kan inte krävas av en 22-åring från Norrköping att han har samma engagemang eller goda omdöme som en eastfrontare. 😁Han ska spela om han gör Öster bättre. Klantigt så klart men den som aldrig tagit ett dåligt beslut kan ju kasta första stenen. Jag tror personligen att det är bättre att låta Kusu spela ut kontraktet än att släppa honom för kaffepengar. Jag tror han kommer bidra så vi bör svälja ”stoltheten” och ge honom en chans.