Kanske Lukas känner en bra ytter i Umeå han kan locka hit. Som Rodic gjorde med Ivan.

• Ozze svarade på detta.

Erik Andersson känns lite passé nu, om vi har ambitioner på att värva spelare som ska hjälpa oss upp OCH kunna spela i allsvenskan med oss.

xonitex
      Håller med behöver ett tyngre namn som inte bara går in nu utan även lyfter oss nästa år.

Förra säsongen kom Lukas, Kricak och Mörfelt precis innan fönstret stängde i slutet av augusti. För övrigt jävligt fina förvärv alla tre.

lemon Jo, men i år kan vi inte vänta så länge på nyförvärv. Med Herdonsson såld och med en förmodat halvsvajjig Kusu I truppen måste det gå fortare.

Villenyblom klurat lite på det du säger att "allt inte handlar om pengar"
        Med tanke på att det fanns bud på ABW förra sommaren från championship, är det att Öster (ledning, läs sportslig) inte släppte spelarna när andra lag visade intresse (fm för att budet var för lågt). OM så är fallet är det ju lite intressant att fundera på följande:

• Vitos "Spelstil" vid förhandlingsbordet kort vs lång sikt tänkande...
        • OM nu kusu fått ett erbjudande...isåfall Kusus (eller hans agents) motdrag till spelstil som effekt till Vitos. (Här kan man ju välja att idiotförklara kusu eller göra hans agent och hans arvode som linitiator till vrede).
        • Om kusu nu fick ett förslag, fanns det då inget bättre än Mjällby om man nu skulle dra igång ovan...(omoget beteende, hur eller hur, och visar på att han eller hans agent nog inte är rätt för oss i det långa loppet)
        • Hur tänker vito? Om du säljer får du ju köpa? Det är väl ändå din styrka? Eller känner han en tveksamhet inför att ersätta och sälja de bästa med bättre? Lätt är det inte, men han ska ju ha kontakterna och ha velat köpa innan, så vart är problemet?
        • Om dina uppgifter om ABW stämmer, så säger jag bara, vilken bra kille som håller inne på ny adress och visar respekt, genom att inte gå ut med det 🙂
        • varför låter vi inte spelare gå till nya klubbar och tjänar pengar på dom innan kontrakt m.m går ut, detta beteende kommer bita oss i röven, likt hasses nere i Blekinge, som kommer få sina "sillar strybta" inom några år när hypen är över.
          Som sagt allt ovan är bara spekulationer 🙂

Hyckleri klubben mjällby,
          Mjällby fortsätter att gå med i toppen av Allsvenskan efter att ha vunnit mot Malmö FF med 2-1 i lördags. En av huvudrollerna sitter Adam Ståhl på. Frågan är nu om han är på väg att lämna i pågående fönster för Djurgården?

Det är Sportbladet som i dag kommer med uppgifter om att Dif vill ha in en ny ytterback efter skadan på Piotr Johansson.

Enligt tidningen kan en lösning vara på gång redan inom närmaste veckorna med Ståhl som har ett utgående kontrakt i slutet av året.

Uppgifterna möts däremot av uppenbar förvåning från Mjällbys sportchef Hasse Larsson. Den mångårige Mjällby-profilen hävdar att han inte kommer gå med på något i sommar.

– Det finns överhuvudtaget inga förhandlingar eller samtal med Djurgården. Vi har inga planer på att släppa Adam. I övrigt har jag inga kommentarer.

mrpicture ABW föll väl inte på Öster och att man satte stopp vad jag förstår det utan att han inte gick arbetstillstånd. Men det är ju inget jag kan belägga, bara vad man hört.

Det långsiktiga målet är ju att komma tillbaka till Allsvenskan. När vi väl är där tror jag det kommer se lite annorlunda ut beroende på bud och spelare. Alla vi värvar nu bör hålla i Allsvenskan och höjer andra spelare omkring sig.

Sääf Sr sant men om man förhalar och vill ha ut mer, så minskar tiden för arbetstillstånd m.m, min poäng är, om min teori håller, är att jag tror vi har en hårdnackad förhandlingschef, på gott och på ont om man ser det objektivt 😉
            Frågan kvarstår; om man tycker sig är bra på att köpa och måste sälja, och för att köpa måste sälja, varför säljer man inte? Är man rädd för risken, att inte klara utmaningen att göra det bättre? Det är väl det som alla bra elitarbetare gör? Riskar och vågar för att prestera för högre höjder. OM nu min teori stämmer.

mrpicture

I kontraktsförhandlingar med våra spelare var det jag syftade på, övergångsbud och liknande är en annan femma. Det är givet att Öster med ett maxbud i deras mått mätt inte kan mäta sig med andra bud från andra klubbar som dem kommer ha i slutet av säsongen när det gällde Kusu och ABW

mrpicture

Öster hade inte ens kunnat ge hälften, och oavsett om dem hade kunnat så hade dem dragit någon annanstans

Tyst från öster, har vi något hopp om något nytt eller är det inte möjligt på grund av dålig ekonomi, ser att många superettan lag lånat från allsvenska , sitter vi nöjda trots vi förlorat två av våra bästa, ang lönen till kusu som de skrevs om, skulle vara intr o se lönen för , vår vd o vår värvningsansvarige,

Oldtimern Sedan Vito kom hit har det alltid varit tyst från Öster fram till dess att något är helt klart. Så tystnaden lägger jag ingen vikt vid alls.

Däremot imponeras jag av Östers mycket proffsiga hantering av Kusu-gate! Utifrån vad som är känt finns det knappast något att anmärka på kring hur föreningen skött historien.

Är tämligen övertygad om att det under sommarfönstret kommer presenteras både en ersättare för Herdonsson/Kusu och en tillspetsning av offensiven.

Bissan
                  Håller med. Det är viktigare att det blir rätt värvning(ar) än snabba. Kan nog dröja till slutet av fönstret innan det trillar in något hos oss.