ZWEMPA imponerande hur du ens lyckas hitta den tidningen och artikeln från ett helt annat land asså

Foyston kan nog göra att han känner sig någorlunda hemmastad. Eftersom han ändå tagit sig till Växjö antyder nog ändå att han - som de flesta unga spelare som ska etablera sig på seniornivå - prioriterar speltid o möjlighet till utveckling.

Kollade träningen en stund. Såg en liten nordirländare med vita ben springa ute på kanten. Han överöstes inte direkt med bollar. Men det kändes som han lojalt tog de chanser han fick och att det finns ytterligare en nivå i hans spel.

Befinner mig utanför Visma på lunchen. Spelarna droppar in i minibussar efter träningen på Sportfältet. Jag pratar lite med Starke, som säger att planen på Sportfältet är bra. Om Allen säger han att "han har någonting ". Jag säger att han även ska till Skottland för provspel men detta har Starke inte en aning om.

Hade varit en otrolig värvning att få tillbaka JW

Ols

Jag är tyvärr tveksam till att värva tillbaka JW. Tycker Aliew gör det bra, men visst det kanske behövs två toppar att rotera på.

Vi ska till allsvenskan, då kan vi inte passa på en spelare som trivs i Öster och vann skytteligan förra året. Givetvis måste det ekonomiska vara rimligt. Om Aliev varit lite småskadad är det ändå bra med fler alternativ, de erbjuder dessutom lite olika egenskaper.

Har en känsla av både Öster och JW skulle vara nöjda med ett halvårskontrakt i detta läge.

Med hans målskörd förra året samt hans inställning pä planen vore det ointelligent att inte försöka få till ett avtal. Istället för att ta hit en avdankad "has been" så vet man vad man får. Dessutom fär vi en spelare som kommer vara otroligt jobbigt att möta samtidigt som hans huvudspel är ett av de bästa jag sett på denna nivån.

JW vet vi vad vi får men är fortsatt en chansning. Förra året är egentligen enda året han lyckades. Rosade inte marknaden i Polen heller. Men hade definitivt tagit hem honom i det här läget

Jag är hellre på spåret att vi värvar en som kan spela både ytter och anfallare. Varken JW eller Aliev kan spela ytter.