Alex Jag vet inte om det var mig du syftade på i ditt inlägg, men eftersom jag känner mig lite träffad så svarar jag dig.
Jag tycker också att Östers IF har tagit gigantiska kliv de senaste åren organisatoriskt, omsättningsmässigt etc. Jag minns att jag på premiären 2019 pratade med en fd materialförvaltare i föreningen med betydligt bättre insyn i Östers IF, som hyllade Jonas Karlsson (ordförande då och nu) och berättade att föreningen sköttes på ett bättre sätt. Jag är väldigt glad att vi är i den situationen, som samtalet med fd materialförvaltaren lovade. Men det är ändå något som skaver med det rent sportsliga. Kanske är det besvikelsen från de senaste två matcherna som tar över, men samtidigt brukar det som skaver poppa upp då och då och jag kan inte låta bli att ta det på allvar. Jag vet inte vad det är som fattas, men min gissning är att det fattas någon form av sportslig kompetens. Känslan blir inte mindre när jag ser olika närliggande småklubbars framfart såsom om Värnamo och Mjällby. Nu har dessutom Landskrona Bois blivit ytterligare ett exempel. Det finns inte på kartan att Öster skulle kunna ta in billiga och utvecklingsbara spelare, som de har gjort, och både få sportslig och ekonomisk framgång. En titt på resultaträkningen för Öster säger att ett liknande upplägg att hitta billiga och utvecklingsbara spelare hade varit nödvändigt. Förra året räddades det ekonomiska resultatet av en försäljningen av islänningen och i år har vi sålt Herdonsson. Vi har också tagit in duktiga unga spelare, som Theo, CLP och Bergquist, men det är risk att det ändå inte räcker.
Jag har definitivt inte någon lösning på det som jag uppfattar som ett problem eller brist på kompetens. Nu har jag varit negativ så det räcker för ett tag. Chansen till Allsvenskan finns givetvis kvar och nu får vi ge järnet resten av säsongen.
Jag var faktiskt inte på plats igår pga sjukdom. Annars är jag en av de trogna supportarna som hänger med oavsett division. Kanske var det min och min flickväns frånvarande röster som var orsaken till den lite sämre stämningen på Södra stå.