Vikash Bonus Fast Norrköping släppte typ in nio mål per match när han deltog. (Så klart inte bara på grund av det, men ändå.)
Bonus Vikash Kolla Pekings backlinje så förstår du varför det varit öppet spjäll för motståndarna. Jag tror att Janssons son blir hur bra om helst i vårt lag. Men, men, nu blir det än mer viktigt med offensiva värvningar.
KAX Det känns som att vi inte hittat, eller mer sannolikt lyckats få loss, rätt spelare i detta fönster och att man då kollar efter ett lån. Jag är också skeptisk till Höög Jansson utan att ha sett honom men samtidigt har han startat 6 matcher i Allsvenskan denna säsong. Helt usel brukar man inte vara då. Några har nämnt att Calle J från Värnamo vore en kalasvärvning och i jämförelse har han enbart startat tre matcher hittills.
fåtöljsupporter a.k.a. fr KAX Kusu dök också upp på lån, så helt fel att låna i detta läget är det kanske inte. Inte så att jag jämför spelare, mer sättet de kom till klubben på.
Ols Höög Jansson har en del erfarenhet från spel på en högre nivå än SE. Så han kan säkert tillföra en hel del i en SE klubb. Sedan känns ju profilen lite överraskande om man inte tänker släppa Kusu. Det tror jag dock skulle vara ett nedköp. Har samma agent som Rodic o Foyston - vad det nu kan ha för betydelse.
Apotekaren Eckart Mörfeldt var inte direkt startspelare eller så bra i Degerfors heller.. just sayin I många fall räcker det att byta miljö och få en tränare som tror på dig för att det ska lossna. Tycker Vito och Martin att han tillför något till laget så har dom mitt fulla förtroende tills det är motbevisat
Bonus Eckart Jag har sett honom spela i väldigt många matcher. Han är ingen playmaker, men har en jäkla ryggrad. En tillgång i superettan.
ÖIF135 Vi lånar in en mittfältare med allsvensk rutin som kan ersätta Kusu säsongen ut, och folk är ändå inte nöjda. Hur hög hylla tror ni egentligen att vi kan plocka ifrån? Detta är naturligtvis inte östers enda värvning det här fönstret, men en nödvändig värvning.
Calle01 ÖIF135 Min första tanke var att jag vill ha en Kusu-kopia för att ersätta Kusu. Men frågan är hur viktigt det är (förutom det omöjliga att hitta en kopia)? Det har ofta känts tryggt att ha en så bollsäker 6:a, men det kanske räcker med en hyfsat passningssäker bollvinnare? Får vi in Höög Jansson (eller en annan 6:a) vill jag att vi släpper Kusa för en rimlig peng.
TuffeUffe Calle01 tror det är klokt att, precis som du gör, frigöra sig från tanken att vi måste ha en Kusu-kopia enbart för att han drar. Jag tror också att vi skulle vinna på att få in en tuff bollvinnare som är bra på att snabbt få upp bollen i banan. Vore fint att slippa Kusus omständliga/långsamma sida.
Calle01 Eckart Så Höög-Jansson är långsam och passnings svag? Har han ingen bra egenskap? Själv har jag knappt sett honom spela.
Redarmy88 Med allas erfarenhet av honom här inne kan han ju bara bli en succé. Så dålig kan han knappast vara om han spelat i Allsvenskan.
Redarmy88 Kusu var inte högklassig mot Sandviken, Gefle samt våra två senaste förluster. Tror de flesta spelarna har bra och dåliga matcher. Att tro att vi ska plocka en ordinarie spelare från Allsvenskan är ju önskedrömmande. En spelare på bänken/ på gränsen till start är vad vårt varumärke lockar just nu.