Två artiklar med höken på fotbolti.net, tror inte de varit uppe här.
8/12 "JAG FÖRSÖKER SJÄLV HITTA VILKET NÄSTA STEG SOM ÄR DET MEST LOGISKA"
"Målet var att gå upp, vi hade en väldigt bra grupp spelare i somras som bara skulle nå det målet om vi ser kallt på det; vi hade så bra spelare ombord. Det var en stor besvikelse att inte få det. Speciellt eftersom jag kommer 2021 när målet var att gå upp, vi var en match borta från slutspelet första säsongen, vi gick till slutspel förra året och nu var vi återigen en match borta från slutspelet. offs. Vi har kliat oss i huvudet för att gå upp men saknat tuffheten. Vi har tappat poäng och gjort oss sämre."
17/12 HJÄLPTE TILL ATT FÅ ISLÄNNINGARNA - "NEVER A DEAD MOMENT AROUND THESE CHAMPIONS"
Då pratade han om vad han tyckte var annorlunda med den svenska B-ligan än den isländska. Där erkänner han att tempot var betydligt högre.
"Definitivt var tempot mycket snabbare och du måste göra saker tidigare och du måste tänka på vad du ska göra innan du får bollen. Det var ett mycket snabbare spel och det har utvecklats mest, då man har blivit en mer solid spelare, utvecklas rejält och växer på många sätt."
...
"Jag var mycket mer inne på det och jag tror att jag hjälpte dem att anpassa sig tidigare än vad som brukar hända. Det har definitivt varit bra för dem att ha mig där. Jag hade varit där i två år när Rúnar kom och två och ett halvt år när Þorri kom, så man visste det utan och innan. De var snabba med att lära sig detta och de hjälper mig också eftersom de är toppkillar och aldrig ett dött ögonblick runt dem”, sa Alex till slut.