För Öster här och nu är nog detta så nära det går att komma poänggaranti. Jag undrar försynt vad ni som är besvikna eller tveksamma hoppades på?

TuffeUffe

Säker på att du inte blandar ihop honom med någon annan?
Petar är väl ungefär det mest högklassiga vi haft någon gång i Superettan, ihop med Levi.

Sen hade ju Petar mycket skadeproblem då som gjorde att det trots det gnälldes ibland. Men alltid bäst när han spelade.

16 mål och 9 assist på två säsonger i superettan i två olika lag.
    Vi ska nog vara ganska nöjda.
    Petrovic time 🔥🔥🔥

Blir Petrovic ersättare till en lämnande Rodic eller?
    Välkommen Petar! Hoppas du blivit lite mer mogen, ödmjuk och framför allt mindre skadebenägen. Du är ju en fin poängspelare när det flyter på.

onion Kanske en ersättare till mörfelt som inte levererar så mycket poäng med tanke på speltid

Petrovic känns som helt rätt spelare att ta in i ett lag som stinker dålig attityd just nu.
        Det kallar jag fingertoppskänsla.

Zamot
        Skillnad på inställning på de båda herrarna dock

Szabo yes. Jag ska dock inte överdriva min kritik, visst håller han bra klass med superettanmått mätt. Han är en spelare som kan göra saker själv, men som jag tycker för ofta försöker göra allt själv. Som någon annan varit inne på, hoppas han mognat och blivit lite mer ödmjuk.

TuffeUffe

Tror man ska ha i åtanke att när han spelat i Superettan tidigare har det varit i dåligt fungerande lag. Hos oss tex behövde han ta saker i egna händer ofta för resten var för dåliga.
          Hoppas han är i gott slag, och dessutom kan fungera ännu bättre med vassare spelare runt sig.

Petar är en loose canon men svinbra när han är hel och är på humör. Om han bara är i form är detta helt rätt. Bra värvning. I klass med Bojanic och Levi

När Petar spelade i Värnamo och sedan i Öster hade han vissa briljanta kvaliteter, men en nyckelfaktor saknades. Passningsspelet. Hade Petar haft förmågan att lyfta blicken och passa bollen hade han som 22 åring seglat iväg till avsevärt högre ligor. Hoppet ligger nu i att han med åldern har mognat och värderar en assist lika högt (helst högre) som att göra sin gubbe eller att göra mål. Då kan det bli bra. Låt oss hoppas! Mot Allsvenskan!

Detta blir antingen himmel eller helvete.