1,5 mille för 11 matcher är ju bra, ännu intressantare å veta vore vad vidareförsäljningsklausulen innehåller. Något vi inte hade fått med om han lämnade i vinter.
Spännande å se skillnaden med Kevin som 6:a, håller i bollen lite mindre? Van vid högre tempo, kan vi förvänta oss lite snabbare spel än med Kusu som ofta lugnar ner och spelar ut på kant?

Kusu utbytt, en ytter och 9:a in, fönstret är som förväntat. Är Vito nöjd eller chockar han på tisdag Igen?

Ruuben

Hade gärna sett någon yngre spelare in. En spelare med potential att skapa värde i truppen.

Ruuben Vidareförsäljningsklausul kan vi nog glömma.

*Edit: Såg att Danne M på SMP skrev att det finns en vidareförsäljningsklasul. Mycket sjukt - men bra jobb Vito!

Ruuben Någon vidareförsäljningsklausul lär det inte finnas med.

• KAX svarade på detta.

Tompa det är en siffra som är okej. Inte vad jag egentligen tycker att de borde ha betalat, men med allt runt omkring den här soppan skönt att kunna dra ett streck över det här. Lycka till Kusu och tack för din tid som fick ett onödigt tråkigt avslut. Jag tror att du har hjärtat på rätta stället ändå.

Med det sagt: låt oss aldrig glömma vilken sniken skitklubb M*if är. De har skadat oss ordentligt med sitt agerande och kostat oss flera poäng i vår kamp mot allsvenskan. Jag önskar er all olycka på fotbollsplanen.

• JFA svarade på detta.

KAX Mycket viktigt att få in den klausulen ifall det skulle bli succé i AS för Kusu. Då kan det ramla in någon extra miljon längre fram.

Haha... helt sjukt med vidareförsäljning. Ni som ifrågasatte Vito borde vara lugnare nu...

Läste om hur Kusugate till slut löst sig på Fotbollsnytt. Kusu nämnde något väldigt tråkigt om hur han har trakasserats och de som känner sig skyldiga till detta måste vara de uslaste skämmen som kallar sig Östersupporters. Tror dessa rötägg att klubben blir attraktivare bland tilltänkta spelare när de bär sig så illa åt?
        Citerar vad Kusu säger till Fotbollsnytt.
        "I samband med att Mjällby meddelade att Kusu skulle ansluta efter säsongen mottog 22-åringen hot och hat, något som han uttalade sig om i en intervju med SMP.

• Jag har fått massa hatmeddelanden och de vill inte att jag ska visa mig i stan. Även min familj har fått meddelanden. När det kommer till hat på min familj, det är inte okej. Jag mår inte bra just nu, men det är så det är."

JFA reviderar min ståndpunkt om det är en vidareförsäljningsklausul så är jag mycket nöjd med siffran. Det måste ju sägas vara en bedrift av Vito att få till den här affären. Bra förhandlat! Leve Österbyråkraterna!

Old Chap Hat aldrig ok, nog aldrig ens hört liknande innan i vår förening, hoppas inte det händer igen. Hoppas det går bra för Kusu framgent, en bra kille säkert på alla sätt o vis, men inte nere i Mjällby.
          Och nu in med lite råbarkat Braåsblod på mitten, Vito kung!

Hot och hat är aldrig okej och har han fått det utgår jag ifrån att han anmält det.
          Det är ungefär 3000 på matcherna 1-5 meddelanden representerar inte Östers IF och vore kusu ingen jättebebis skulle han fokuserat på rätt saker istället.
          Äntligen är soppan över och Kusu är äntligen där han vill vara, i en ful gul tröja!

Bra jobbat av klubben och som jag ser det går öster stärkt ur detta med tanke på hur klubben agerat.

Kusu kan lipa bäst han vill i media, men han har själv satt sig i situationen genom sitt agerande. Vilket inte ska ses som ett försvar för att det uttalas hot m.m. Och jag hade nog känt mig aningens utnyttjad av min nya klubbs agerande i och med bildens spridning.
          För ingen kan direkt vara förvånad över reaktionerna på att publicera en sådan bild.

Genom åren har man saknat att de gamla 90-talsprofilerna under Backeeran nästan aldrig har synts i Östersammanhang. Därför extra kul med ett nyförvärv som har Öster i blodet. Välkommen Kevin!

Hatten av för Don Vito. Det enda smolket i glädjebägaren är ju att man nu måste gå och hålla en halv tumme för att Kusu presterar så att vi kan få några procent på de fötti miljoner som MFF betalar Mjällby när de ska ersätta Peña om ett par år.

Och rent personligt har det såklart glatt mig att ha en namne i truppen. Men det skiter såklart ni i 😉

Hela Kusuhärvan har skötts strålande av alla inblandade på Östers sida (Kusu givetvis undantagen). Hattar av, osv.

Med det sagt: Tror man ska ta Dans vad det verkar rätt lösa påstående om vidareförsäljningsklausul med en JÄTTENYPA salt. Känns mycket märkligt och om det trots allt finns en sådan bör man nog utgå ifrån att nivån är närmast symbolisk, typ någon procent av överskjutande belopp.