Zingo Ja, 90-talsturbulensen minns man med stor bävan. Först chocken att den ena efter den andra av våra bärande spelare lämnade klubben (med början i Janne Jansson 1993 om jag minns rätt). Dessa ersattes med relativt okända namn och det givna topplaget Öster sjönk snabbt som en sten mot att bli ett lag som år efter år fick kriga för att stanna kvar i högsta ligan. 1998 gick det inte längre och 1999 var vi många som var med och bidrog med vad vi kunde för att rädda föreningens existens.
Med detta sagt är min upplevelse och övertygelse att vi är i en annan situation idag. Självklart om spelaren själv vill lämna och vi får riktigt bra betalt för denne, då är det en sak. Men jag förväntar mig att vi nu kan ställa lite högre krav gentemot intressenter och inte släpper en bärande spelare som David Seger bara för att denne fått anbud från en allsvensk klubb. Och det alldeles oavsett om vi lyckas avancera i år eller inte.
Skulle vi stanna kvar i SE ett år till så bävar jag inför att börja nästa säsong utan Kricak, Mattis (har väl ryktats om allsvenskt intresse där också??), Rodic, Seger, KHJ och ABW. Det är många bärande spelare vi pratar om där...