Redarmy88 lemon Håller med vore konstigt att inte förlänga med en tränare som tagit 54 poäng på en säsong.
Arv Hoppas Vito kollar upp Jake Larsson och Erik Andersson. En central och en ytter i bra ålder som båda står utan kontrakt
Berra Arv Jag har dålig koll på andra lag o spelare i superettan men brukar ibland roa mig med att kolla andra lags forum. O just ÖSK har jag varit inne på en del. Där verker det som merparten vill göra sig av med nämnda Jake Larsson och itråden tidigare nämnda Eskelinen. Så då blir man lite skeptisk…
Arv Berra Läser man ÖSK`s forum idag är nog Jake en av få de ville behålla. Tror han skulle kunna blomma ut rejält i Öster. Efter hans personliga tragedi hade han svårt hitta rätt och extra svårt att göra det i ett lag som det är kaos i. Lugn och trygghet i Öster så ryktas han snart utomlands igen
Hansen Arv https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/aPvAV4/jake-larsson-kollapsade-efter-familjetragedin Visste inte om vad som hänt honom och kanske fler som inte visste så lägger in länken här ovan.
Calle01 Nu skriver Fotbollskanalen att Jake Larsson lämnar ÖSK. Det står inget om vilken klubb han skall spela i nästa år.
Kalle Dahl xonitex Hellre Kjellman Olblad om vi ska ha en hässlehålian, och hellre Palomino om vi ska ha en e-tunier.
sim AlexanderH https://www.hemnet.se/bostad/lagenhet-2rum-centrum-vaxjo-kommun-norrtullsgatan-4-20939495 Samma hus, samma våning
Villenyblom Kalle Dahl Johan Brannefalk är bosman Mycket fin shout out men spelat för mycket och ändå gjort 6 assist som högerback så bör kunna lösa något bättre.
Kalle Dahl suave Jag var svårt att se att högstaliga-lag i Norge/Sverige är intresserade, men jag önskar honom lycka till. Lindarn81 Jag hoppas på Mattis 2.0 jämte Ny. Jag kan se Söderberg göra ett mycket bättre 24 än 23, och jag kan faktiskt se Yakoub i skytteligans topp om han spelar 9a hela året.
KAX McA "Alex Þór Hauksson är inte på väg hem, vilket har nämnts i diskussionen. Eliteseriens lag i 🇳🇴 och 🇸🇪 har tittat på honom ett tag och visade också intresse för honom i somras. Det nuvarande kontraktet går ut i slutet av året och Alex skriver inget nytt kontrakt med Östers IF"
Lindarn81 Min önskeelva med reserv i parantes Ny (lundahl persson) Ny hb (starke/thorrisson)- starke- kricak (mattis/måns el ny) lucas (johansson) Herdonsson ljung (kusu/ny) Abw (mörfeldt) yacoub (söderberg) rodic (ny) Jw/ny (jw/ny)
Apotekaren KAX Svårt att se att allsvenska lag skulle vara intresserade, Norge kan nog vara aktuellt dom har en förkärlek till islänningar
VV-Oppnasitt84 Kalle Dahl Mattis 2.0 spelade högerback i AFC under sluttampen. Har lite svårt att se honom som ordinare mittback hos oss nästa säsong. Starke/Kricak(ny) tror jag på. Sen Mattis som tredje mittback isf.
AlexanderH Kalle Dahl Känner samma där med Söderberg att han kommer göra ett bättre år nästa säsong då han inte kan va ”bekväm” som han va detta år.