McA
Var kul angående det att läsa Wibbes krönika på SMP att truppen faktiskt läste Öster News förr och angående vad @Old Chap skrev innan så fanns ju inte East Fronts forum 1993-1998 MEN sågningarna och Lindstigs underbara teckningar var ofta inte nådiga mot spelarna. 🙂
Minns att ÖN t o m fick gå ut och ursäkta sig vid tillfällen där man förklarade att man älskar Öster men också måste få skriva av sig (typ). Vi får ju göra skillnad på person och spelare. Jag har t ex genom åren uttryckt mitt ogillande av vår gamla målvakt Malkolm Nilsson som jag tycker som spelare varit ett riktigt svin på planen med maskningar och filmningar in absurdum. Det har dock inget alls att göra med Malkolm som person. Träffade honom efter vår serieseger 2016 - en riktigt fin kille som hyllade sin kollega Rasmus Rydén och verkligen kände för honom då han förstod att Rasmus lever för sitt Öster.
Min poäng här med denna långa text var att om vi sågar Preka som målvakt så betyder det antagligen inte att vi inte avfärdar honom som person.