Attesamme
För att få igång några tankar/diskussioner:
Gick igenom listan på fotbollstransfers.com över kontraktslösa spelare där Öster möjligen letar lite. Bland dessa finns en del spelare som Foyston träffat på under åren. Tar här upp några av dessa som skulle kunna vara mer eller mindre rimliga för att Öster att ta in samtidigt som de är i en okej ålder.
Jean Carlos De Brito
28 årig vänsterback/vänstermittfältare.
Var på lån i Frej 2019 då han tillhörde Hammarby och Foyston var i Hammarby/Frej.
Blair Turgott, 29-årig anfallare som haft Foyston i Häcken nyligen men varit långtidsskadad. Troligen för hög hylla för Öster dock.
Aleksandar Prijovic, 33-åring anfallare. Hade Foyston i Djurgården 2013 där han satte en del mål. Egentligen lite gammal men skulle han vilja lira under Foyston igen kan jag se mellan fingrarna för det. Vito kan snacka serbiska med honom.
Astrit Selmani, 26-årig anfallare. Bryter med sin israeliska klubb och Blåvitt utnyttjar inte köpoption. Mötte väl Foyston mest i dörren i Hammarby vintern 2021 men skulle han vilja köra ett år i Superettan igen för att komma igång så gärna för mig!
Hittade också Monir Jelassi som är en 24-årig högerback som Foyston nog träffat på i Stockholmsfotbollen.
Även Curtis Edwards som är 29-åring mittfältare, landsman med Foyston och har varit i både Djurgården och Norge även om de inte jobbat ihop vad jag kan se.
Någon som hittar fler spelare som är mer rimliga att få in för Öster? Menar då inte Even Hovland kanske (trots kontraktslös) men någon nivå under? Finns det några norrmän som Foyston kanske träffade på under tiden i deras landslag som behöver komma igång igen och saknar kontrakt? Eller någon han känner från tiden i Finlands U21-landslag?
I både Fulham 2012-13 och Hammarby 2019-21 jobbade Foyston för övrigt med Alexander Kacaniklic, 32-årig mittfältare som ju spelat för det svenska landslaget. Kontraktet med hans cypriotiska klubb går ut i maj.
Även Muamer Tankovic, 28-årig anfallare träffade Foyston i någon form i både Fulham 2013 och Hammarby 2019-20. Även han har kontrakt med en cypriotisk klubb och även det går ut i maj..
Nu börjar jag dock bli som han på kontoret i ”Sunderland til I die” som skriver med Zlatan på önskelistan 🙂