Ols
Instämmer i samma typ av analys - kommer senast ifrån degerfors och även om han i mina ögon definitivt håller hög klass så känns vi inte helt borträknade om han ska vara kvar i Sverige.
K** är väl den klubb som kanske kan va riktigt intresserade iom att Friedrich lämnar, men lyssnar man till tänket i värnet så känns det inte som att man ska i nuläget vilja köpa loss en målvakt, särskilt eftersom Rasheed presterat bra under hösten. Mjällby med Törnqvist, HBK med Marco(som iofs har utgående)/Malcolm, BP med Sidklev och Sirius med Mitov Nilsson/Tånnander känns ganska givna. Peking med Jansson känns inte direkt som en petning eller en konkurrens sitaution som borde vara intressant. Stockholm's lagen har ju diverse lagbyggen att göra under vintern, men även där känns målvakten ganska så saker. Nordfeldt skulle väl vara först ut, men bakom sitter Samuel Brolin som ska vara ett framtidsprojekt även där. Dahlberg och Abrahamsson i göteborgsgänget sitter nog relativt säkert även dem.
Inte ens i VSK eller GAIS ser jag direkt att man letar efter att köpa loss en målvakt. Kanske är jag något optimistisk i tanken, men det känns inte helt omöjligt att vi skulle kunna locka till oss Diawara med ett skickligt sportchefande.