Sääf Sr Jo. Men det handlar ju om att inte hamna där Öster hamnade på 90-talet.
Egentligen började problemen redan mot slutet av 80-talet, vi hade byggt en stor verksamhet och gjorde inte ekonomiska resultat som matchade den. När vi åkte ur första gången 1988 så hade vi ändå turen att vår overhead även hade gått till en duktig U-verksamhet. Det räddade oss några år till med succesäsongerna som följde Backe och hans unga stjärnor, men det gick ändå aldrig bra ekonomiskt. Man fick automatiskt chansen att rätta till det, men valde att fortsätta på exakt samma spår som under 80-talet. Vi fick bäst betalt för våra kulturbärare så vi sålde dom, eller snarare närmast tvingade iväg dem många gånger då deras pengar skulle betala underskottet som behövdes för att överleva ett år till.
När jag fick viss inblick i skiten som lett fram till 1999 så blev jag helt mörkrädd. På den nivån att jag fortfarande inte vill prata om delar av det. Vi hade fått starta om Östers IF i Division 6 år 2000 om det inte varit för 1 + 1 miljoner i akut stöd från Växjö kommun. Någon gång ibland kan jag tänka att det kanske varit lika bra att få starta om istället, för delar av idiotin fortsatte i rätt många år till.