Träningsmatcher 2024
HB352 Om du till äventyrs syftar bl.a. på mig så har jag ställt en rak fråga som jag inte fått svar på: Stämmer polisens uppgift (inte media eller annat hittepå) om att supportergrupperingar var i kontakt med varandra via telefon före eller under matchen i avsikt att "mötas"? Om svaret är "nej", inga problem från min sida. Är svaret otvetydigt "ja" lämnar jag föreningen om övriga EF "skyddar" den eller dem som tog ett sådant initiativ. Jag anklagar alltså ingen, antyder inget, sprider inga rykten. En riktig journalist borde stresstesta Värnamopolisens uppgift. För har det inte hänt är det lika upprörande åt annat håll. Dock kan jag inte lämna Värnamopolisens FF, för där har jag aldrig varit medlem (och tacka gud för det).
- Redigerad
Nej det har inte förekommit. Stora delar av Värnamopolisens uppgifter har varit felaktiga och en del har korrigerats i efterhand
Sveriges radio skriver fortfarande att det var ca 40st supportrar i tumultet och polisen verkar ljuga om det mesta som hände. Alltid skall det ljugas och vinklas MOT alla fotbollssupportrar oavsett hur verkligheten och sanningen ser ut.
Old Chap Har du någon poäng?
Jockeluring givetvis skall inte eastfront skydda folk OM någon skulle hålla på med sånt och man har vetskap om det.
En sak som jag INTE kommer att sakna efter det att jag lämnar EFs styrelse är det ständiga misstänkliggörandet. Väldigt ofta i samband med att P4 Kronoberg publicerat någon form av "uppgifter".
Förr i tiden fanns ingen supporterförening till Öster, men bonnjävlar och inresta slog ibland varandra på käften på matcherna ändå. Det var så vanligt att det sällan hamnade i media, det var ju bara "nån bra karl som blev lite för full". Skillnaden då från nu är att det fanns ingen supporterförening att skylla på utan ansvaret hamnade på arrangören och de inblandade själva.
Och det är kanske så det kommer att bli i slutändan. Inga föreningar kvar, bara individer. Polisen och media är våra enda bödlar och sanningssägare. Fy fan vad jag hoppas att jag inte är kvar här på jorden då.
Varför struntade du i det viktigaste stycket ?
VERKSAMHET
Kärnverksamheten är att aktivt stödja sin förening från läktarna under match med sång, samordnade rörelser, flaggviftning och pyroteknik. Flera grupper uppmuntrar sina medlemmar att bära halsdukar och andra plagg som representerar gruppen. Grupperna leds under match av en så kallad 'capo' som drar igång ramsor/sånger.
Zingo för mig har också smp ett ansvar i det när man som i det här fallet bara kopierar polisen info rakt av som att det var det som hände. Man kan hänvisa till att det är polisen uppgifter men att det finns olika rapporter om vad som ägt rum.
Än en gång - jag vill inte ha folk som slåss och tänker inte heller skydda folk som gör det, MEN precis som Zingo är jag trött på hela grejen som körs som pass. Jag har ofta blivit halvdant behandlad av vakter och polis utan att ha gjort ett skit, var med när det gick in och tog 9-0-flaggan helt utan grund en gång i tiden osv.
Det finns tyvärr en anledning till att jag tar uppgifter som direkt kommer med en nypa salt.
Och väldigt fult om man som Zingo är inne på går på den officiella supporterklubben bara för att den finns.
Och, all heder till Ron denna gång, han får ta en del bannor men då skall han också ha cred som idag.
Jens vet vi var han står.
Väntar in kommentar från ifcred.
- Redigerad
Lite fotboll igen.
Ett dygn efter matchen i Rydaholm är det framförallt en sak som sitter kvar i mitt huvud. Förra säsongen kunde det hända att vårt spel var skit i första halvlek , ex Utsikten borta och dessvärre några gånger till. Nästan lika ofta fortsatte tyvärr spelet att vara skit även i andra halvleken.
Första halvlek igår: några individuella misstag (="överkörning" enligt unge Thern) och vi gick ut till vila med 0-3 i röva.
Andra halvlek igår: Vi tar tag i matchen, vinner halvleken med 1-0.
Min slutsats och förhoppning: Jag vill tro att förändringen i matchbilden berodde på Foystons coachning från sidlinjen. Några byten, lite nya instruktioner till de som var kvar på planen och vips så klarade vi av att påverka och ändra den pågående matchbilden. Så var det inte alltid under 2023.
Jag brukar försöka vara ödmjuk men här vill jag banne mig ha rätt när vi summerar säsongen i november.
Tycker Elgen beskriver det bra i podden.
Ett försvarsspel kan man sätta på en vecka, ett anfallsspel på en försäsong.
Visst finns det att förbättra i defensiven, men det finns det tid till att styra upp.
Hade vi precis hängt kvar i en serie och tagit jäkligt mycket stryk hade läget varit ett annat - då är fokus o tajta till och bygga ihop gänget defensivt tänker jag. Så har jag iaf agerat när jag kommit in i lag med stukat självförtroende, där varje mål in svider även i en träningsmatch.
Där är vi ju inte med Öster i dagsläget tänker jag.