Islänskt kanske?
NT ringde Stefan Thordarsson och hörde sig för om Arnar Gunnlaugsson som tränare:
Men hur är han som tränare? Sporten tog kontakt med förre IFK och Öster spelaren Stefan Thordarson, som har bra koll på den isländske succétränaren.
– Han har börjat sin karriär från 2018 med fyra cupguld och två ligatitlar. Det är riktigt bra och placerar honom bland de bästa tränarna som Island har levererat. Det är inget snack om att han har gjort resultat, sedan har både hans sätt att träna och spela väckt uppmärksamhet, säger Thordarson från lastbilen där han är på väg till Hafnafjördur för att hämta två jaccuzzi.
– Han är en offensivt tänkande tränare, sedan skulle jag säga att han har blivit bättre på det defensiva också. Jag tycker att han kan hantera det mesta idag, han är en bra en-mot-en-tränare som är bra individuellt för spelarna. De som är från Island och de som kommer från utlandet och spelat under honom har alla utvecklats och gått framåt.
Han är en tränare som utvecklar spelare?
– Absolut.
Tror du att han är sugen på att ta även sin tränarkarriär utomlands?
– Det tror jag. Han är ganska ung men har vunnit allt som går att vinna på Island redan. Han har samtidigt stor erfarenhet som spelare utomlands. Litegrann tror jag han har koll på IFK också med tanke på hans bror (Gardar) som har spelat där. Alla på Island följer IFK Norrköping ganska mycket, det är många spelare som har lyckats där och det är en klubb som ofta nämns på Island.
Vilken typ av fotboll föredrar han att spela?
– Han gillar att spela med mycket possession i ett 4–3–3 där wingbackarna kliver in i planen. När han började som tränare var det mycket fokus på anfallsspel men nu är det lite mer balanserat och det är lite av förklaringen till att han har blivit lyckosam, att han har lyckats hitta balansen mellan anfallsspel och försvarsspel.