Hansen Jag gissar och tror på följande story, sheriffen har rätt.
Joey gjorde en fuling: jag låter mig filmas, fotas och tänker "jag klämmer in MER i övergång. Vito måste ju vara pressad över att få detta klart, så jag passar på". Vito blir vansinnig över hans agerande och har som sportchef ett vagt alternativ som plötsligt dykt upp i samband med Högmos avslut och en ny tränare in, med assisterade till häcken. Ett alternativ som inte han ens såg komma. Innan kontraktsskrivning tas det kontakt med Martin, och tycke uppstår och då väljer Vito att skicka tillbaka Joey till Lavan. Under denna tid blir Jens både förbannat och glad på Vito och för att hantera ilskan ringer han sin förra arbetsgivare Norrköping och berättar vad som hänt och i glädjen klappar han Vito på axeln och säger: det gick bra denna gång, men se för fan till att det inte händer igen, det var mer tur än professionell scouting! ;-)
Norrköping lägger ner Islandsspåret, då Joey var 2-3 efter Gunnlaugsson och Wettergen (som oxå var med på listan som tackade nej pga av kontrakt med Svff). Nu är ju Alm klar som tränare på IFK Norrköping, så vart tog Joey vägen (ju till Lavan så klart), nått har ju hänt!
Med ovan sagt, så skiter jag nu i vilket, då jag tycker att Martin var mer än vad vi kanske kunde önska, jag ser verkligen fram emot nästa säsong!! Oxå (om nu islänningen gjort som ovan) bra agerande av Vito!
Go Martin!