Hansen Berra Noterar att de är 4 målisar som tränar med Rasmus Rydén och gissar att Basic är den fjärde som jag på håll inte kände igen.
Hansen Berra Nikola Radojcic, Hannes Bladh Pijaca, Gustav Fälth, Philipp Berndt och Max Högberg är några unga utan seniorkontrakt som är med, säger Dan. Utöver då målisen Mirsad Basic som jag nämnde ovan.
Hansen Greger Ja jag menade bara att utöver de tre målvakterna med A-kontrakt så var jag inte helt säker på om den fjärde var Basic men Dan bekräftade ju att det var så. Rimligt då väl Douglas Schwab har lämnat Öster helt.
Greger Det ser ut som Tatu, Starke, Porri, Mattis, Lucas B. och Theodor. Kusu, Zahirovic, Mörfelt och Ljung, Andre, Söderberg, ABW. Några ljushuvven också, Herdon? Gabrielsson?
Oldtimern Såg tränaren hade långt samtal med kusu efter träningen ,vore roligt om nye tränaren kan få fram hans potential , han var största besvikelsen förra året , med tanke på vad han borde kunna Blir nog tuffare tag frammåt Perka såg jag där, så man har tydligen inte hittat nån intressent, lär nog bli svårt tror jag, Man har ju enligt juggen flera paradgren om några lämnar
Calle01 Det enda skvallret jag hörde på plats i Tipshallen: Foyston har tagit över Tufas lägenhet. Om Tufa blir tränare i Skövde kommer familjen bo kvar på Island. Korven var gratis. I princip hela Östers ledning var på plats. Bra med folk på plats, mer än förra året om mitt minne inte sviker. Det hördes röster på läktaren om att Öster skulle göra en mer "happening" av det hela, med presentationer av spelare etc. Det jag minst Öster skall göra nästa år, är att ha nummer på spelarna och någon form av program, digitalt eller i pappersform.
Hansen Sääf Kan du sammanfatta kort om det var något intressant - slutade kolla rätt tidigt då det var uppenbart att det inte fanns några överraskningar på träningen.
Greger Hansen Man vill förlänga med Kricak, Rodic och JW. Om det inte lyckas vill man hitta nyförvärv till de positionerna.
Sääf Hansen Att man vill förlänga med Kricak och Rodic. Att man haft någon form av dialog med Månz, men inget spikat där. Känns inte så aktuellt med en förlängning just nu men misstänker det beror vad som händer framöver. Jesper hade man nog också gärna förlängt men kändes mer uppgivet än det två förstnämnda. Och jag tänker som nån annan klok skrev här att vi fick ut max av JW ifjol. Han lär landa i Allsvenskan. Jens sa att man kommer fortsätta satsningen på flickor också. Och att kommunen kommer bygga fler planer för att möta behoven av t ex östers akademi.
Redarmy88 Robin wallinder älskar bengaler. Redan en publikfavorit. Bara att börja putsa fram en ramsa som är redo till Malmö FF borta!