Calle01 Bonus MFF har givetvis bra ersättare att sätta in. Men att slippa Taha Ali vore ju rätt gött. Ingen har de egenskaperna att utmana en mot en. Inte ens i Malmö FF.
Ruuben Det glädjer mig att vi har 2 målvakter som håller för Superettan. Wallinder får såklart på förhand ses som förstemålvakt med sin rutin på högre nivå jämfört med CLP. Men på de matcher CLP spelat så har han ju verkligen inte gjort bort sig. Det känns som sagt tryggt att han finns där bakom Wallinder och redo att hoppa in när det behövs, eller t.o.m. utmana om platsen i startelvan. Om bara mittbackarna kunde kännas lika stabila så hade det varit trevligt.
Slangen Någon som har koll på hur det funkar med sändningen? Bara tv4+ som gäller eller funkar även Discovery? Matchen syns som kommande i Discovery-appen men med en tv4-logga.
Calle01 Slangen Den kommer att sändas på Tv4s Sportkanalen. Den kanalen kan nås utan att teckna ett dyrt abonnemang.
Slangen Redarmy88 Absolut, men fem månaders tvillingar uppskattar inte 60 mil på tåget. Så det får bli tv.
Sääf https://www.sydsvenskan.se/2024-02-16/da-i-mff-nu-i-oster-skrallen-i-tipshallen-kan-vi-glomma-nu
Karekezi Morgondagens elva!!! Wallinder Adjei-Starke-Mattis-Bergquist Seger-Kusu-Ljung Rodic-Alibek-ABW Noterbart: varken CLP eller Preka med i truppen, Mirsad Basic plockar andraspaden. I övrigt inga överraskningar på bänken eller på läktaren.
Karekezi stefanps vad jag har hört är det följande bänk: Basic, Thorri, Tatu, Theo, HBP, Gabrielsson, Herdonsson, Söderberg och Mörfelt
stefanps Karekezi Okej intressant! Dock tycker jag det är märkligt att Tatu inte startar. Har ju gjort det bra på högerbacken.
jon Kalle Dahl Har hört att David Johannesson fortfarande är avstängd efter den där grejen i Tvååker, nån som kan bekräfta eller dementera?
ubie67 Peter Truedsson också aktuell efter långvarig lårskada, Davids ärende fortf uppe i disciplinnämnden så vi får avvakta till höstsäsongen.
Oldtimern Man fasar för hur vi skall hantera Ali allsvenskans bäste dribbler, vi har i o för sig bytt ut backen från Värnamo matchen, blir en tuff utmaning för den som spelar där dock.