Några spontana tankar - utan anspråk på fullständighet eller stringens - efter dagens match. Tycker det var en med beröm godkänd insats trots förlusten. Malmö mönstrade en riktigt stark elva och det är tydligt att de inte sparade på något krut. De ligger också längre fram än oss i förberedelserna, de har spelat 4 matcher mot bra motstånd och vi bara två. Oroskänslorna för en plattmatch och utskåpning kom dock snabbt på skam, tack och lov. Vi gör det riktigt bra och bjuder verkligen upp till match - ett oerhört lyft jämfört med första halvlek mot Värnamo, som ju var riktigt svag.
Wallinder gör en toppenmatch. Flera riktigt bra räddningar och inget att göra åt baklängesmålen. Ska man vara petig och leta efter saker att förbättra så skulle det möjligen vara att han skickade ett par längre bollar över sidlinjen, men det är ju verkligen smågrejer.
Kusu var också riktigt bra. Otroligt viktigt med en spelare som kan hålla i bollen som han gör.
Tycker även att Seger var riktigt bra. Riktigt hög kvalitet i mycket av det han gör. Också fint att han mellan varven kan slå lite längre djupledsbollar när läge uppstår, det behövs. Sprang kopiöst mycket.
Vill också plussa Mattis, kanske den som sett till sin kapacitet gör det bäst av alla idag. Efter bytena i andra halvlek gick dock alldeles för mycket speluppbyggnad via honom och ut på högerkanten där det tog stopp.
Tyvärr tycker jag att bytena i andra halvlek inte gjorde någon positiv skillnad idag, tvärtom. Tycker att det är ganska tydligt att Adjei inte är riktigt redo ännu. Bra att han får lite minuter, men han får sättas på tillväxt. Hade hoppats på lite mer från Rodic. Kladdar lite i defensiven i början av matchen och han måste ju göra det bättre på friläget.
Även Aliyev måste göra det bättre på det läge han fick. Mål på någon av de chanserna, då jäklar…
Nåväl, allt som allt en bra prestation mot tuffast möjliga motstånd. Mycket glädjande och det lovar gott inför fortsättningen. Nu vill jag se att vi kör över Varberg nästa helg. Avslutningsvis vill jag berömma dem som var på plats och supportade idag. Bra gäng!