För mig (som en avgående styrelsemedlems egna tankar) är det så här: I grund och botten handlar ett stödmedlemskap om att man vill stötta en förening som man sympatiserar med men vars olika erbjudande man inte utnyttjar. Tänk t ex någon som bor långt bort som inte åker på bortamatcher eller kan utnyttja eventuella medlemsrabatter. Som fullvärdig medlem är det självklart för mig att man betalar den årliga ordinarie medlemsavgiften.
Sen om vi ska köra "vad får jag för pengarna"-grejen så har East Front vid olika tillfällen haft olika riktlinjer vad exakt varje medlemskap innebär. Min åsikt har alltid varit klar - det är bara fullvärdiga medlemmar (ungdom som vuxen) som ska ha rabatter på bortaresor, som ska ha Öster News etc. iochmed (återigen för mig) att stödmedlemskap inte är ett fullvärdigt medlemskap på det sättet. Men den har inte alltid delats av andra medlemmar i styrelsen och utanför och då gäller föreningsdemokratin. Så det enkla svaret på @Valance fråga är - exakt vad man får för den extra 100-lappen det får vi se efter årsmötet (när en ny styrelse också tillträder) och framföralt när säsongen börjar.
Kan tillägga också - om någon skulle bli upprörd över att det redan nu inte är tydligt vad medlemskapet ger - att våra stadgar markerar endast att priset på medlemskapet inte kan ändras under innevarande år. Inte vad varje medlemskap innebär. Så vill ni vara säkra på att ni ska få allt gottis och vara en fin människa dessutom - pytsa in en jävla 100-lapp till.