Villenyblom stefanps Fysiskt är det natt och dag vilket är den primära egenskapen. HBP är möjligen mer kreativ och kan va bättre på att skära igenom försvar med passningar men där kan Kusu driva boll mycket bättre så det jämnar ut sig någorlunda hyfsat. Två helt olika spelartyper men Kusu är overall bättre och väldigt mycket bättre lämpad som 6a i Östers system.
Redarmy88 stefanps Håller med dig tycker det är dags att erbjuda honom ett längre kontrakt. Fortsätter han ta för sig och blir en startspelare så blir han svår att behålla, därav lite stålar på honom och en ev försäljingsklausul. Kommer kunna gå långt med rätt förutsättningar.
Redarmy88 Villenyblom Kusu är bolltrygg men något långsammare än Hannes och lite "fegare" än hannes. Om Kusu presterar som HIF borta förra säsongen så håller jag med, men han är alldeles för ojämn. Kanske kan Hannes få kusu att känna flåset som gör att han utvecklas ännu mer.
stefanps Kan vi också slå ett slag för hur bra Wallinder var idag! Tycker personligen inte man kan bekosta honom för målen. Räddade oss från att råka på förlust.
Kalle Dahl Hannes är ju fin, men idag blandade han och gav en hel del. Vilket är helt i sin ordning för en 18-åring under försäsong och i kulingvindar. Det här var nog den svagaste insatsen jag sett honom göra (han slog bort typ 10+ bollar) så om ni hyllar honom såhär nu kommer det bli roligt att läsa vad som skrivs när han faktiskt gör en bra match.
stefanps Läs gärna Wibbes krönika om matchen: https://www.smp.se/sport/osters-egna-frank-lampard-18-aringen-ser-redan-ut-som-en-elitspelare/
stefanps Old Chap Haha jo. Men innan matchen. Under matchen frös man som det vore 15 minus ute. Solen lurade oss dessvärre.
east1930 Hansen Boe är född 06. Mest def IM. Roström är Erik Anderssons son, född 05, mest off IM eller ytter. Inga minuter för nån av dem. Märkligt med så mycket folk på bänken.
Hansen east1930 Kul! Erik Andersson med i den allsvenska truppen 1995 - finns med på lagbilden här: https://ostersif.se/historia Kul när gamla Österspelares söner dyker upp i A-truppens absoluta närhet, har ju hänt en del gånger genom historien: Stig Svensson: Tommy & Peter Kalle Björklund: Jocke Peo Bild: Andreas & Fredrik Fredrik Gustafson: Oliver & André Peter Wibrån: Simon Aleksandr Gitselov: Peter Osv (Och så klart Matteo som var barnbarn till Karl-Axel Blomqvist och Daniel Ahonen med sitt släktskap till Leif ”Boda” Fransson och Robin Strömberg med släktskap till Peter Strömberg)
Zingo Jag tror vi ska chilla lite innan vi höjer Hannes till skyarna. Jag ser också en möjlig blivande storspelare i honom, men det är när allvaret börjar som den delen slutligen avgörs. Stor skillnad att vara bra två matcher på försäsongen mot att prestera vecka efter vecka i ett seriespel. Jag hoppas verkligen - VERKLIGEN - att jag är pessimistisk i överkant.
Zingo Hansen Ja herregud. Vi som minns, vi minns 😅 Jag tror kanske det skulle vara bra att Hannes mer smögs in i truppen likt Herdonsson. Att han får vara bänkspelare i början, få hoppa in som ersättare när det passar och ta det därifrån.